vrijdag 7 december 2012

Leren mediteren [8] - Yoga (boeken) voor beginners, op leeftijd, voor gevorderden

Yoga, iets voor jou en mij ?


  • milde open aandacht, 
  • mediteren en 
  • yoga 
die drie activiteiten, daar gaan we ons vanaf volgende week mee bezig houden. Ik kijk er al naar uit!, jij ?

Yoga, wat is dat nu ook al weer ?

Yoga is geen religie, het is duizenden jaren oude kennis over lichaamshoudingen (asana 's) en hun heilzame werking op lichaam en geest.

Waar mediteren geen oefening is, is yoga dat wel. Yoga is echter geen turnen, geen sport. 

Van de drie onderdelen is yoga hetgeen me het minste ligt. Uw coach is een stijve plank. Maar ik ben wel al goed voorbereid. 

Stoelturnen heb ik wel al gezien en gedaan en gegeven, maar dat was bewegen op muziek, geen yoga.

In de loop van de 40 dagen ga ik u laten zien wat we leerden van dokter Maex, en ik ga eens kijken of ik hier in de buurt een kennismakingsles kan volgen, puur voor uw vermaak. Ai, ai ai.




















Uw coach heeft gezocht naar goede literatuur, met asana 's die te doen zijn, en met goede foto 's. En dit zijn de winnaars, en niet eens de duurste boeken hoor.

Yoga. Theorie en praktijk voor beginners en gevorderden.


Inge Schöps, 2010, Uitgeverij  Parragon, ISBN 978-1-4075-9423-1, €9,99





Yoga op leeftijd.



 Altamira, ISBN 978-9-4013-0008-7, €16,95





en deze wens ik me nog (hint, hint, cadeau voor mn Kerst?)

Het Yoga Handboek is nu verkrijgbaar in de winkel en via www.happinez.nl/webshop voor €19,95, en in de Standaard Boekhandel, ISBN 9789029579247
Zo dat was weer een tipje van de sluier. Nog meer zin gekregen in ons experiment ? Volg maar ;
namaste

coach Clark Kent













To keep the body in good health is a duty... otherwise we shall not be able to keep our mind strong and clear

Buddha





1 opmerking:

  1. 20:14, een halve dag bij mijn studerende dochter geweest ..en dan studeert papa ook maar hé

    BeantwoordenVerwijderen