dinsdag 4 december 2012

Leren mediteren [2] - Toon mijn gerief


Leren mediteren, doen we stap voor stap.Je hebt er alvast niet veel voor nodig - behalve tijd (en dan nog is dat relatief).
Hier toon ik je wat ik heb idd. niet erg veel. Het kussen had ik, het mooie bankje maakte mijn schoonvader uit eik, het meditatiekussen kocht ik na anderhalf jaar mediteren op ebay.

Jouw (wens)lijstje is
  • een rustige plaats (hoeft heus niet geluidvrij te zijn)
  • een (Yoga)matje om op te zitten
  • een timer (je gsm)
  • meditatiekussen (of je propt een dik kussen onder je poep)
  • meditatiebankje
  • (en dit hoeft niet, maar is leuk om je meditatie te beginnen en te eindigen) een meditatiebel of klankkom als je dat leuk vindt om je meditatie te beginnen of te eindigen)

Uitleg krijg je van deze coach gratis, en af en toe geef ik boeken-tips, cd-tips enzovoorts. In de bibliotheek vind je die ook gratis. Lenen van een kennis kan misschien ook.Daar sneuvelt al één vooroordeel over mediteren. Het gaat dus geen dure bezigheid zijn - wel een duurzame.

coach Clark Kent groet met
Namaste


Geen opmerkingen:

Een reactie posten