zaterdag 1 december 2012

A Complaint free World - Victory ! einde van de uitdaging


Coach Clark Kent test A Complaint Free World van Will Bowen.

Testte ! want heb vandaag mijn 21-dagen-aan-één-stuk-niet-klagen gehaald !

Het begon op 11 mei 2012.

http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/06/zelfhulp-getest-klaagvrij-worden.html

Heb er dus een half jaar over gedaan (op 10 dagen na net geen 7 maanden). 
In best een lastig jaar voor mij, vooral de laatste maanden. 
4 à 8 maanden was voorspeld door de ontwerper van dit programma Will Bowen (2006).

Ik kan u wel zeggen dat ik dank zij dit programma rechtop ben gebleven in (échte) beproevingen, emotioneel, financieel. Gewoon feiten, geen klacht.

Persoonlijk leerde ik een vijftal zaken (naast volhouden) ;

  • nog meer zelf-verantwoordelijkheid te nemen (voor álles!), en 
  • actie te ondernemen pro-actief te zijn i.p.v. je te beklagen over situaties of het lot. 
  • milder zijn t.o.v. anderen (twee mensen doen me écht wel de duvel aan - ook t.o.v. hen!)
  • rustig, 'Zen' zijn i.p.v. allert, op mijn hoede, en bedacht zijn op 'gevaar' (want dat is wat klagen doet - me focussen op wat fout is i.p.v. op wat goed gaat.). Zwijgen over problemen als het er niet toe doet op dat moment.
  • Uw coach begrijpt nu ook goed waarom mensen klagen (5 redenen; G R I P E) en dat helpt hem een betere baas te zijn en er gericht naar te luisteren en er beter mee om te kunnen gaan (werkelijk, een opluchting).
http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/07/klaagvrij-waarom-klagen-mensen-like.html


9,99/ 15,00 - en voor maanden training ! geweldig !



Op 12 oktober voorspelde ik mezelf op 6 december klaagvrij-kampioen 
http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/10/mijn-experiment-met-het-paarse-bandje.html
We zijn nu 1 december en

Het is me gelukt !
Yihaaa ! 
ik wist dat het kon ! ik wist dat ik het kon ! Yes !
..en ik hou mijn paarse bandje nog een tijd aan - misschien wel altijd - als een reminder aan klaagvrij te blijven.
In de CD-reeks van Will Bowen komen enkele 21-dagen-kampioenen aan bod, en zij doen dat ook. 
Ik denk wel dat ik nu onbewust competent ben geworden m.a.w. niet-klagen doe ik al zonder er bij na te denken (wat een rust voor mezelf en anderen - en men zegt me dit ook). Ik moet er niet meer echt op passen - hou vanzelf mijn klagen voor me (zonder gevoelens in te slikken of dingen achter te houden hoor!).



3 bandjes versleten : )
Nog één belofte; ik blijf aan zelf-coaching (zelfhulp, selfempowerment) doen. Je kunt mijn volgende project ook weer volgen. Het wordt mindfull worden en mediteren

Self Empowerment vertrekt vanuit het positieve van de persoon, dit doen we ook met de kernkwadranten. Ieder persoon heeft positieve kanten, zijn kernkwaliteiten. Het komt erop aan om deze te benoemen om er zo werkpunten te kunnen aan koppelen.

Vandaag vier ik mijn 21 dagen-aan-een-stuk-succes !
Bedankt voor de steun.

Klaagvrije groeten van coach Clark Kent



1 opmerking: