vrijdag 28 december 2012

Leren mediteren [29] - In stilte hoor je 'God' spreken (toch is mediteren zeker geen bidden!)

(ervaren) coach Clark Kent gaat met jou samen leren mediteren. Een gratis training die je leven veranderen zal !

We zijn in week 3, dag 5, lichte Yoga en zitten.

Wel Yoga gedaan, maar geen tijd om te bloggen vanwege de feestdagen en het vele reizen naar familie.













Ervaring van uw coach :

Twee minuten stilte ;
daar is niks spectaculairs aan , iemand die zijn ogen even sluit.
Wat haalt dat uit ?
Ik merk al twee jaar dat in stilte wél veel gebeurt binnen-in.
In een heel korte stilte vindt ik acceptatie en rust, adempauze, en dan kan ik weer verder.

In een kwartier, een half uur stilte vind ik meer inspiratie, kom ik op meer ideeën dan in een ganse dag lezen en denken.
Dat heb ik langzaamaan geleerd. Innerlijke stilte had ik verloren, en heb ik langzaam herwonnen door regelmatig te gaan zitten - dagelijks een kwartier

Het is zelfs beter dan een dutje, of ik dut nadien eens zo lekker.

Het lichaam kan pas tot rust komen als het gekwetter van de geest stilvalt. 

Men zegt dat je de stem van God alleen kan horen in de stilte.
(hoor je niet graag 'God', denk dan 'natuur', 'heelal', 'intuïtie', 'ziel', 'jouw kern' ..)

Een vrome man kwam bij God, wat geërgerd ;
'Zeg God ! , waarom heb jij nooit tot mij gesproken? Ik heb mijn hele leven tot jou gebeden.'

'Ach', zei God, 'Al dat bidden, je bent nooit eens stil geworden om naar mij te luisteren...'

Neem van me aan dat je na écht oefenen, elke dag, het je zal lukken om die stilte mee te nemen in je dag.
Als je begint te merken dat jou dit lukt zul je nog meer gemotiveerd zijn om dagelijks even te mediteren want je krijgt heel veel terug voor dat kwartiertje zitten. Het is bijna verslavend ..en poepsimpel !

feestelijke groet,
namaste 

coach Clark Kent










Lichte yoga was pijnlijk vandaag na het zwemmen. Ik 'voel' mijn lichaam idd., en het is niet eens onaangenaam. Op mijn leeftijd kan ik toch nog meer dan ik dacht!
Op 42 begin je te twijfelen door pijntjes hier en daar. Ik word toch leniger, het kan nog !

1 opmerking: