maandag 17 december 2012

Leren mediteren [22] - Week 2, grenzen - OOk Zitmeditatie

coach Clark Kent gaat met jou samen leren mediteren. Een gratis training die je leven veranderen zal !

We zijn in week 2 van de 8, dag 1

deze week grenzen ,
inleiding gaf uw coach gisteren in de vorige blog [21]

Vandaag oefen ik zelf nog met 'de stem'.
De oefening 'grenzen' is een heel zachte manier van Yoga. Als dit je ligt, kan je zelf verder gaan in Yoga.





Zelf doe ik het liefst de zittende meditatie, op kussen of bankje.

In de training van de pijn- en stresskliniek leer je meteen ook zittend mediteren.
Als westerling zijn we niet gewoon om te knielen, dus zijn er hulpmiddelen zoals het zitkussen en het bankje

In de training vraagt men je deze week ook een kwartiertje te gaan zitten.
Je vindt zo een kussen of bankje gemakkelijk online, ik gaf al voorbeelden in de eerste blog. Typ in op google, zoek via ebay, .. easy peasy

Het kan ook op een gewone stoel , maar het is prettig om voor je meditatie een wat speciale unieke manier van zitten te doen. 

Als je dit gewoon wordt, en zo gaat zitten, dan maakt je lichaam en geest automatisch de klik naar meditatie heb ik ervaren. Juist zoals op een fiets gaan zitten, je gaat fietsen. Juist zoals in de wagen gaan zitten, je wordt chauffeur, achter je bureau ga je werken, enzovoort. Associatie - samengaan, automatisch samen horen, van een actie en een reactie - heet dat. 


Vandaag zeg ik nog iets over oefening met de woorden van Jon Kabat Zinn die zegt ;
Oefen regelmatig.
Wanneer je eenmaal hebt besloten te gaan mediteren en er een goed tijdstip voor hebt uitgekozen, zul je merken dat het minder moeilijk is om regelmatig te oefenen dan je had gedacht. Uw coach zei al dat je na een periode oefenen meer tijd lijkt te vinden voor jezelf, precies vanzelf.

De meeste mensen bezitten al een zekere innerlijke discipline (regelmaat). Om elke avond een warme maaltijd op tafel te zetten vergt discipline. En dat geldt zeker ook voor tijd uittrekken voor jezelf, om even te 'zijn' i.p.v. te 'doen'.

Vandaag moet ik nog oefenen, dat doe ik na mijn dagtaak heb ik besloten.
Jij ?
Wel, Jij en ik zijn goed bezig met selfempowerment. Proficiat.

namaste,
coach Clark Kent









1 opmerking:

  1. bedankt voor de duidelijke foto 's van de houding ! Ik ben ook nog bezig, gratis hahaha

    BeantwoordenVerwijderen