zaterdag 27 februari 2016

Mediteren met coach 46, Hoe praten over meditatie en mindfulness ?


Wat is er nog te zeggen over mindfulness en communicatie ?
Eén ding zéker ! Je gaat dit meemaken.

Wel, nu je vast en zeker de voordelen van mediteren ervaren hebt, wil je er wellicht eens over vertellen aan iemand. Hoe doe je dat zonder dat ze denken dat je aan de drugs bent geraakt of in een sekte bent ? 

Ik vertel er weinig over, en begin er eigenlijk nooit over. Ik laat het wel eens vallen als het over stress gaat, maar laat het bij ' vernoemen '. 
Raadgevingen hou je best kort, luister vooral. Veelal willen mensen hun hart luchten en soms klagen ze gewoon en staan niet open voor voorstellen. 

Thuis zien ze me uiteraard mediteren, maar ben ik de enige die het doet en het is heel gewoon (ik zit daar even op mijn bankje of kussen). Zoals ik aan het begin van de training zei, licht je hen gewoon in over jouw meditatie (bespreek het) en dat is het dan.

Ik blog, en ik doe oefeningen met cliënten, op de PAAZ geef ik korte demo 's. 
Dat vind ik genoeg. Soms krijg ik de vraag waarom ik zo zen kan zijn, zelfs of ik boeddhist ben (werkelijk, ik !), dat vind ik dan héél verrassend. 

Wie interesse krijgt, komt meestal zelf vragen. En ik laat het los als mensen zeggen dat ze er geen tijd voor hebben, hen overtuigen doe ik niet. 

Wordt geen adept, zou ik zeggen, je doet het voor jezelf.
Praat er niet te ernstig of mysterieus over, het is heel gewoon en wordt ooit zo gewoon als joggen (wie had dat gedacht?).

Uw coach denkt er over als in deze vlog. Zeker eens zien, Joelle is leuk en legt het fris en bondig uit;















Vriendelijkste groeten van je vriendelijke coach Clark Kent, 
Wees niet te ernstig over mindfulness en mediteren




Geen opmerkingen:

Een reactie posten