zondag 31 januari 2016

Mediteren met coach 27, Effecten van mindfulness, mijn supermotivatie


Mijn nachten zitten er bijna op, nog een uurtje en dan komen de collega 's van de vroege en kan uw coach richting zijn bed fietsen.


Week drie zit er op, maar voordat ik met jou begin aan week vier van de training bezin ik even waarom ik dit doe.
Ah, voor mezelf, én voor wereldvrede zou Chade Meng Tan er aan toevoegen. Zijn boek blijven we volgen.

Even gemijmerd over mijn bedoelingen, en de effecten die ik zelf een vijftal jaar ken.
Je weet ik doe deze training met jou omdat ik al een tijdje minder en minder mediteerde en opnieuw wat spanning, ongeduld en agressie begon te ervaren. Ik kon het nog goed herkennen en observeren, maar wat minder berijden het wilde paard in me.

Een nieuwe week. Het is goed om me even voor te houden wat dit allemaal voor me doet.


1. Voel me opmerkzamer voor dagelijkse dingen als eten, lopen, zitten, het bijzondere in gewone dingen zien. Leef meer in hier en nu.
2. Meer innerlijke rust.
3. Minder afleiding door emoties.
4. Verbetert mijn relaties met anderen. Ik kan meer geduld opbrengen, openheid, medeleven ontwikkelen. Ik oordeel minder snel.
5. Ik onderneem wat meer actie zonder vermoeid te zijn.
6. Heb meer mentale veerkracht, ben rap terug zen.
7. Ik slaag er in constructiever te zijn.
8. Verbetert mijn humeur.
9. Helpt mij bij pijntjes en tijdens pijnlijke kiné voor mijn schouder.
10. Helpt me goede voornemens vol te houden, ik ben content met stap voor stap gaan.

Er is veel degelijk westers wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en als je deze blog tot hier gevolgd bent en je de oefeningen deed dan voel je nu zelf vast en zeker ook al positieve effecten.
Dat helpt om door te zetten.

Als je alleen mee leest weet dan dat

Je veel te weten kunt komen over mindfulness door er over te lezen,
maar je het pas echt zult beleven als je het beoefent.

You can learn about it by reading,
You can only learn it by doing.

Bij de volgende blog zitten we in week vier, halverwege jouw training al.

Succes, namaste,
coach Clark Ken







Geen opmerkingen:

Een reactie posten