donderdag 14 januari 2016

Mediteren met coach 13, Mediteren voor een evenwichtige vergadering


We zijn in week 1 van de 8 weken dat we mindfulness trainen.

Vanmorgen heb ik de bodyscan gedaan vlak voor het vertrek naar mijn werk op de PAAZ. Vlak voor de eerste vergadering die ik - voor het eerst sinds lang - niet hoefde te organiseren als teamcoördinator.

'Ontspannend' zou je denken - en ja eens niet de eindverantwoordelijke zijn is een welkome afwisseling - maar de touwtjes na negen jaar niet in handen hebben, is ook best wel wennen. Het vraagt een nieuw evenwicht tussen dingen laten en bemoeien (het is me gelukt).

Een bodyscan om alles los te kunnen laten, dacht ik, en het hielp me tijdens de vergadering ook echt. Uw coach heeft genoten van een vlotte vergadering. Als je nog een reden nodig had om te mediteren, hier is er nog één.

Vandaag kwam het gerief toe waarmee we relaxatietraining en mindfulness kunnen geven. Zalig om futons, yogarollen, zitkussens en dekentjes als eerste uit te kunnen pakken.

Het idee dat een collega en ik hebben om naast de training voor cliënten ook eentje op te zetten voor de collega 's en misschien ook voor andere medewerkers in het ziekenhuis, werd positief onthaald (niet voor meteen?, wel, en zeker wel oké).

Ik kwam nu om 22:15u thuis zette de vuilzakken buiten, en merkte toen dat het muisstil is in huis. Iedereen slaapt, het zal hier ook een bezige dag geweest zijn. Ze hoeven ook niet op me te wachten, nu heb ik even mijn privé-ruimte. Fijn zo.
De huidige Dalai Lama heeft immers ook gezegd dat slapen de beste meditatie is. 
Mijn huisgenoten zijn goed bezig.

Clark Kent wenst je een verkwikkende nachtrust. Tot morgen voor de volgende dag in ons experiment.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten