maandag 25 januari 2016

Mediteren met coach 23, Week 3, omgaan met grenzen !


Week 3 van de 8 weken mindfulness-training. Week 3 is het leren omgaan met grenzen; dit is
boeiend !
Uw coach heeft er al over geblogd. Het is een vlotte tekst die je deze week nodig hebt, klik hier.


Als we In de maalstroom van je leven van Edel Maex volgen betekent dit aan oefenen het volgende;

  • de ene dag 45 minuten Grenzen (cd2), de andere dag 45 minuten Bodyscan (cd3)
  • Verschillende keren per dag 3 minuten ademruimte (stoppen-landen-kijken)
  • Hoofdstuk 3 van Mindfulness, In de maalstroom van je leven
Uw coach wijkt hier wat van af. Wij lezen Doorzoek Jezelf, van Chade Meng Tan. 

Wanneer je wat verder bent in de beoefening van mindfulness en meditatie vindt je zeker de juiste
boeken en filmpjes voor jou. Je kunt er zo ver in gaan als jij wilt, uw coach houd van de eerder nuchtere en westerse aanpak. Je mag gerust de meer spirituele kant op gaan, maar meditatie is absoluut niet magisch, het is een techniek die iedereen kan leren (ergens in geloven is onnodig !).

Ik herlas mijn blog en zag dat ik in mijn leven vaak gelijkaardige zaken doe, nu ben ik ook net weer begonnen in een spannende roman en de komende nachtshift zal mijn grenzen en slaap zeker beïnvloeden. Ik ga op het juiste moment opnieuw aan de slag met grenzen. Je vindt via deze link ook een geleide meditatie, die ik nu ga doen.

Succes met het experiment. Doe het elke dag met een open geest (beginners mind).

Met grenzen ga ik ook leren omgaan i.v.m. agressietraining nu op mijn werk op de PAAZ




Geen opmerkingen:

Een reactie posten