zondag 16 september 2012

Zeurvrij koken, is koken zonder de vrouw

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 54/ dag 100 met het paarse bandje om de pols.  

3 dagen aan-één-stuk-klaagvrij (16 was tot nu toe het max.)

Een honderdste dag moet gevierd worden op zijn Belgisch, met de goede keuken !


'Oh kook jij ook eens schat?' zegt mijn vrouw.

We zijn elk 50/50 thuis voor de kids, zij is werken of ik ben werken, maar meestal kookt zij.

Als ik kook is het spaghetti, macaroni, lasagna (huisgemaakt allemaal), of de gewone kost patatten-vlees-groenten, ..of dan halen we frietjes, pizza.
Papa-kost is ook uitsmijter met restjes, gebakken patatjes, croque madam!

'Oh kook jij ook eens schat' daarmee bedoelt ze koken als we samen thuis zijn.
Dat is echter een recept voor een ramp want
volgens haar kook ik niet vlot genoeg, gebruik ik teveel gerief, maak ik te veel vuil, was ik niet af tussendoor, laat ik zaken aanbranden, let ik niet op..
Ze wilt al die dingen ook voorkomen dus zeurzeurzeurzeurgoedbedoeldzeurzeurzeur

Vreemd want als ik al die dagen alleen kook dan gaat het prima, zonderproblemen, en als ze thuis komt is alles netjes aan de kant. Of toch niet hélemaal want er staan strepen op het inox fornuis, ik vergeet iets van de afwas weg te zetten (is inderdaad een tic van mij), er is altijd wel iets.
Reden ?

Ze zegt wel 'Kook jij maar in de keuken' maar in werkelijkheid bedoelt ze 'Kook jij in mijn keuken!, zoals ik het doe.'
Het is - wat ze ook zegt - haar territorium. Ze is daar ook als een vis in het water, een heel goeie chef geef ik grif toe.





Wat is er eigenlijk van de man ?

Het is hetzelfde dan een man die niet graag een kostuum draagt. Zij koopt hem een kostuum. Hij geeft er niet veel om. Op een dag staat hij in de tuin te spitten met zijn kostuum aan en zij roept 'Pas op, pas op!, pas toch op met uw kostuum !'
Ze zou beter roepen : 'Pas op, pas toch op met mijn kostuum'.

Het is haar keuken, ook doet ze lief alsof ik er mag koken wanneer zij er is.

Neen, ik kook niet in haar buurt, ik kan al even goed mijn hoofd in de over steken, maar die is elektrisch..

Vandaag heb ik dus gewacht totdat zij om 11:45u ging werken, en toen ben ik pas gestart met koken en stoven. Lekker in een zeur-vrije omgeving.

Ik bedoel dat niet slecht - ik ken gewoon de realiteit. Vrouwen die het huishouden runnen wensen dat hun man mee-doet, maar ze kunnen het niet laten om de man bezig te laten.

Zo is het met koken, de was doen, de was plooien, de was in de kast leggen, kuisen, ramen wassen, kinderen in bad doen, bedden opmaken ..als ze er is, dan is het met commentaar

En heeft ze geen kritiek dan komt het wel op in gesprekken waar ouders of vriendinnen bij zijn : Weet je wat Clark nu weer heeft gedaan toen hij de badmatten gewassen heeft.. blablabla

Dus voor mijn 100-ste is zij de deur uit en kan ik lekker alleen koken.

O ja ze moest eens weten dat ik bij de stoverijen geen puree maak zoals zij 'voorstelde!', maar wel 

een container frietjes uit frituur Den Hoek in de Anselmostraat haal. MMmmm, de beste frituur van het Zuid, en heel Antwerpen !
Swiss & Denny bakken er samen goudgele frietjes, en dat loopt gesmeerd als kaas uit een krokante kroket
 ..hoe doen die dat?
Jawel ..zonder zeuren, met duidelijke afspraken over wie runt, en met humor !

Vandaag ben ik dus mister positivo en laat ik u mijn vrouw haar geheime recept zien 
Ze moest het eens weten !

Daar gaan we beste keukenpieten : volg de klaagvrije beelden 






























mmmm
Lekkere klaagvrije 100-ste dag aan mij.
Coach Clark Kent
heb vertrouwen dames ..ik ben spiderman niet hé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten