woensdag 26 september 2012

Nieuwsfreak Klaagvrij

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 59/ dag 108 met het paarse bandje om de pols.  

Cd nr4 is ook afgeluisterd. Leuk programma.

Op het einde vertellen enkele 21-dagen-kampioenen over hun ervaring.

Opvallend is dat iedereen er weken over doet voordat hij een keer 1 dag klaagvrij is.

Maar door vol te houden leer je vanzelf hoe anders om te gaan met je klachten, en meer te bereiken. Je leert andere vaardigheden. Welke? Awel, doe mee en je ontdekt ze vanzelf, ik garandeer 't je.

Voor mij :
- Zwijgen, meer stiltes toelaten. Met mensen waarmee ik vrij close ben, is bij elkaar in de buurt zijn  al gewoon fijn.
- Stilte in mijn hoofd verdragen, problemen niet steeds maar ontleden om oplossingen te vinden, of oneindige gesprekken met lastige mensen te houden in mijn hoofd. In die stilte ontdekken mijn hersencellen als vanzelf een uitweg.
- Ik verdraag beter mensen met een sterk afwijkende mening, ook als ik ermee moet samenwerken.
- Loslaten. Ik kan beter om met zaken waar ik toch geen vat heb. 

En als vanzelf ben ik ook véél minder het nieuws gaan volgen.
O maar Clark ! dan ben je niet meer mee, dan wordt je wereldvreemd !

Nee, ik merk gewoon dat grote conflicten niet plots opgelost geraken (evenzeer dan als ik ze wel zou volgen), en eerder kleine feiten mis ik wel eens maar ze tasten mijn veiligheidsgevoel dan ook niet meer zo aan. 
Kleine of grote belangrijke feiten verneem ik vluchtig en als ik er dan toch meer over wil horen dan zoek ik dat specifieke feit op, leve het internet en leve de digibox (zappen in het nieuws). 

Op een of andere manier zorgt de wereld/ mijn aandacht/ er voor dat zaken me niet ontgaan.
Ik heb daar vertrouwen in gekregen.
Verschil is gewoon dat ik er anders mee om ga, ik ben niet meer op zoek naar nieuws, benieuwd naar nieuws, ongerust dat details me zouden ontgaan. Ik kijk niet meer élke dag naar het journaal, naar CNN, NBC, .. 

Ik was een nieuwsfreak, maar heb echt niet het gevoel dat ik nu iets mis.
Nieuws kan op je wegen, en vaak heb je persoonlijk toch geen vat op die dingen.

Mijn wijze mening spuien over het nieuws is verleden tijd. Ik genoot teveel van kritiek geven, misschien. Het kan een verslaving zijn, dat (clever) klagen.

Ik weet dat nieuwsfreaks me niet zullen geloven, ik zou het ook niet geloofd hebben, ik stel gewoon vast dat het zo is. 

Oh nee, ik verketter de TV niet. Nu kijken we méér spannende en geweldadige fictie hahaha
Ik ontdekte documentaires met pit en zie méér van de wereld op Discovery dan op CNN. 



Gelukkig zenden ze hier geen programma 's uit met zo een lopende band er onder zodat je ook bij toffe dingen live kunt zien wat voor slechts er in de wereld gebeurd en hoe laag de beurs gaat.
Thank God !




En reclame, ook zoiets, zappen we hier eveneens lekker door met de digibox. En toch vind ik in de winkel nog steeds wat we nodig hebben en van goede kwaliteit ..zo zelfstandig !

Ik wens je een fijne klaagvrije TV-avond.


coach Clark Kent


Geen opmerkingen:

Een reactie posten