zaterdag 15 september 2012

Aan-één-stuk Klaagvrij zijn met Sartre ; Hell is other people

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 52/ dag 99 met het paarse bandje om de pols.  

Ik houd van initiatieven. Goede initiatieven juich ik zelfs toe.
Dan werp ik mijn handen in de lucht begeleid door een ’Hoera! Een goed initiatief!’.
En dan volgt een daverend solo applaus. Bij een zeer goed initiatief wil ik ook nog wel eens eens een staande ovatie geven. 
99 dagen enthousiast meedoen met een uitdaging is alleen voor als het zéér bijzonder is ! 
A complaint free World is een geweldig initiatief !

Vandaag is het weekend en moet ik er toch in slagen zo enkele dagen klaag-vrij te blijven.
Al wordt het schoon weer, ik blijf binnen en neem de telefoon niet op. Om 12:40u wel naar Wakko  om mijn bol krullen te laten knippen, door véél overwerken heb ik al lang niet meer aan zelfzorg kunnen doen, yakkes. De binnenkant van de auto ziet er uit als het containerpark aan de Luchtbal, ook to-do !

Geloof me vrij dees week was er een from hell
Sartre had gelijk 'Hell is other people'
Omstandigheden kunnen hel zijn, maar mensen kunnen het met hun moeien en klagen erger maken. Ik hou van mensen, maar de secretaresse die klepte dat ik gauw een bakje microgolf-spaghetti at om 15:11u - want middagpauze zat er niet in - die mag nog lief lachen wat ze wilt ; de volgende gesprekken met haar zullen telkens toevallig het woord spaghetti bevatten (zo ben ik wel, klaagvrij en even duidelijk).

(Tussengevoegd op 21 september 2012: Bij het herlezen, weet ik dat ik de secretaresse helemaal niets meer heb gezegd over spaghetti. Dat is pas echt klaagvrij want het er tussen flantsen zou..
mijn baas nam het me niet kwalijk, een mens moet eten.)

Hell is other people, ze maken de dagelijkse hel vaak erger
doch er zijn er ook die mijn dag goed maken. Mooie opmerkingen van deze week ben ik niet vergeten, hulp die ik kreeg, bemoedigende woorden van collega 's, medewerking, collega 's die ook een paars bandje dragen, zelfs lof om inzet. 
Die spaghetti heeft me toch gesmaakt b!tch denk ik maar ..klagend denken mag zolang j ' t maar niet uitspreekt 

Oppassen dat ik spaghetti niet ga koppelen aan iets stoms want I Love spaghetti.

Dit weekend klaag ik niet al moet ik een tube secondelijm tussen de lippen smeren. 

Ik kan tot dag 3 geraken nu (16 was in die 99 dagen nog mijn maximum/ bijna 21)

De bedenker van A Complaint Free World vond dat een paars, rubberen armbandje een einde zou moeten maken aan al die klaagzangen. 
Zo werkt het:

Doe het armbandje om je pols en bij iedere keer dat je klaagt verwissel je het armbandje naar je andere pols. Je wordt je bewust van hoe-vaak-je-wel-niet-klaagt-op-een-dag. Zodra je 21 dagen lang het armbandje onafgebroken aan één pols hebt zitten ben je genezen van de klaagziekte.
Als alternatief voor het paarse armbandje: neem een ander willekeurig armbandje.
Of een touw voor mijn part.
Ben je binnen 21 seconden van je kwaal af.
Mark my words.
Ik wens je een fijn klaagvrij weekend. Troost u, mijn weken kunnen ook hel zijn, maar die gaan voorbij

Clark Kent


Geen opmerkingen:

Een reactie posten