donderdag 27 september 2012

Kleine zegeningen


Zegen heeft oorspronkelijk de betekenis van heil of voorspoed,
een aanmoediging, iets heilzaam, een meevaller, mazzel.

Los van religies, Boeddhisme (mangala) en Christendom, waar het gaat om woorden die God spreekt of die tot God gesproken worden, gebruik ik het als kleine motivaties, lichtpuntjes in mijn dag.
Ik denk niet aan God, maar wel aan het Plan, de Natuur, het Universum, of gewoon Het 
dat me wil aanmoedigen om de dag door te komen en me een soort van hints stuurt dat ook hetgeen waar ik geen vat op heb uiteindelijk een betekenis heeft.
Geloof wat je wilt, hoe minder ik klaag , hoe meer ik opensta voor zegeningen. Ook voor ongelukken die later een zegening blijken te zijn.
Voorbeelden van mijn dag, en ik ben nog maar 10:15u 
- een paar leuke comments op Facebook
- zwemmen met Martine
- mooie vrouwen in het zwembad vandaag (het oog wilt ook wat)
- het regent, maar niet bij het naar school fietsen met de kinderen, en niet bij fietsen naar zwembad of bakkerij.
- een lief telefoontje van mijn vrouw van op haar werk


Ja, ik heb geklaagd (al was het heel kort), maar zéker ook vijf keer hardop gezegd 'natuurlijk', en 'ik heb altijd geluk met die dingen'..
Vandaag verwacht ik geen lolletje op het werk, maar ik verwacht wel geluk te hebben om aan de grootste bullshit te ontsnappen en een paar goeie dingen, zegeningen, mee te maken. 
Nu moet ik vertrekken, het is nipt. Net tijd gehad om te bloggen..
Fijne klaagvrije dag gewenst, vol kleine zegeningen
coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten