zaterdag 8 september 2012

Week vol met dag 1, dag 1, dag 1 -momenten !

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 47/ dag 92 met het paarse bandje om de pols. 

dag 1 telkens opnieuw want
Het was mijn week op het werk niet, da 's n feit. Dinsdag was het héél eenzaam tijdens de inspectie, kreeg ronduit van alles dat fout liep de schuld - werd onder de bus gegooid/ en nog eens/ en nog eens/ en nog
Het was er elke dag wel iets.
Voor de rest liep het thuis tenminste redelijk, al is het schooljaar voor mijn oudste begonnen met pesterijen van een oude vriendin, ze vond al enkele nieuwe teens die ze leuk vind. Van iets slechts komt uiteindelijk iets goeds.

Ondanks dat ik meer op het werk hoorde te zijn wegens van alles slechts kon ik toch twee keer huiswerk met hen maken, schoolgerief gaan kopen en hen instoppen met een verhaal (Harry Potter).

Laat toch een vijftal dingen goed geweest zijn op het werk,
euh..

  • ik kreeg weer wat vat op de werking (3 weken weg en het was niet meer helemaal up-to-standard)
  • mocht meer op mijn dienst zijn, werd niet constant weggeroepen voor andere zaken
  • contact met collega 's hoofden en medewerkers was goed
  • elke collega en medewerker leverde een bijdrage om het weer goed te maken, al zijn w r nog niet
  • kon mijn positief verhaal kwijt aan de arbeidsgeneesheer
  • moest bij de algemeen directrice komen en dat verliep onverhoopt constructief
  • contact met bewoners was terug hecht, velen hadden me gemist tijdens mijn verlof
  • uitreiking van de twee laatste biervaatjes aan de hardste werkers van de vakantie. En iemand die achteraf heel attent kwam zeggen dat ze het op prijs stelde, en dat haar man trots was op haar.
En er waren ook enkele leuke beelden die ik meenam uit mijn week zoals een sexy fietsende sexy juffrouw voor me, mijn zoon op zijn nieuwe herenfiets die afsloeg naar school (een actieshot), vrouw en kids aan tafel voor frieten..

Ik mediteerde, ik kon twee maal 1km zwemmen in mijn week krijgen en bleef zo fit. O ja, elke dag voor 21:30u in bed en dan nog lezen tot net voor tien. Slapen was heerlijk (sffs een dutje zoals mijn vrouw nu in de zetel welverdiend doet na een Mont Blanc aan strijk)

Verrassend ook, en ik was daar héél content mee, mijn collega 's droegen hun paarse bandje nog en gebruikten het actief.

De 20 bandjes arriveerden uit Amerika zodat we volgend jaar kunnen beginnen in team - maar eerst zien of wij bazen het kunnen !

Positief was ook dat in het gesprek met de algemeen directrice aan bod kwam waarvoor het paarse bandje dient. Altijd zo een leuke initiatieven bij jullie ! zei ze oprecht. 


Vandaag ben ik erg moe, volgende week wordt weer heel zwaar want bij de volgende inspectie moeten we slagen er-op-of-er-onder, er moeten nog wat harde feiten / géén klachten / gezegd worden en vragen / géén gezeur / gesteld worden.
Daarbij blijven mijn projectjes wel lopen, zoals dit klaagvrij-programma samen met de collega 's.

Volgens de weegschaal van de dokter weeg ik 89kg, eindelijk onder die 90 ! en het zijn er dit jaar zeker 5 meer geweest. Yippie
Ik wens je een klaagvrije week !
Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten