vrijdag 21 september 2012

Tijd in het zadel ! Er is geen kortere weg naar Karakter krijgen

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 56/ dag 103 met het paarse bandje om de pols.  

8 dagen aan-één-stuk-klaagvrij, en toen weer moedig wisselen van pols want mijn collega en ik hadden kritiek op iemand die niet kwam opdagen in de zin van 'weer voor het weekend, die gooit nog zijn eigen ruiten in op die manier'. We keken elkaar aan en wisselden gelijk ons bandje van pols.

Tegen mijn andere collega zei ik 'J nu kan ik het niet meer houden (lachend) je hebt je bandje al drie dagen niet aan, mag ik eens vragen waarom?'

J: 'Ik vergeet het altijd terug aan te doen naar het werk'.

Clark: 'Je hoort het wel aan te houden, ook thuis mag je niet klagen tegen je arme man ..anders leer je het nooit af hé'.

J: 'Ah zo, ik dacht alleen op het werk !' , 'Zal het straks weer aan doen'

Clark: 'Nee hoor, hier heb je nog een bandje (werp haar eentje toe) dan doe je nu weer mee met ons foetelaar!'.

J lacht hartelijk en doet bandje om.

Voor iedereen nog eens, en zéker voor de (onbewuste) valsspelers onder ons: Je draagt het bandje elke dag, 24/24, 7/7, zo-lang-totdat-je-21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-bent. Dat is de uitdaging.
Klaag je, dan wissel je, en begin-je-meteen-opnieuw. Géén klaaguurtje of klaag-snipperdagje !
No mercy 



In de auto luister ik nog naar Will Bowen. Vandaag toepasselijk :

Het idee van het bandje is heel simpel, maar niet gemakkelijk.

Als het lastig is, ..awel dan ben je gewoon zoals ik ..gemiddeld. 

Niets dat de moeite waard is, is gemakkelijk. 
Er is geen binnenweg naar karakter kweken, of integer worden.

Hoe leer je paard rijden ?
Tijd in het zadel !

Klaagvrij worden is precies zo, blijven doen, blijven dat bandje of elastiekje wisselen, blijven en blijven wisselen. Gewoon doén.

en dan
op een dag
denk je:
hé ik heb dat bandje vandaag nog niet gewisseld van pols, ben ik dat vergeten? 
Je denkt hard na: ..néé niet geklaagd ! 
één hele dag zonder klagen ! ! !

Beste collega 's gewoon volhouden. Tijd in het zadel ! Tijd in het zadel !

Fijne klaagvrije dag gewenst.
Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten