maandag 24 september 2012

Four Yorkshirmen, Monty Paython, Klagen is opscheppen


Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 58/ dag 106 met het paarse bandje om de pols.  

2 dagen aan-één-stuk-klaagvrij. Op naar 6 december!

Een vrije dag van werk vandaag; ik heb de kids naar school gebracht, ben 1,5km alleen gaan zwemmen, heb 20' gemediteerd, 5' lichte stretch gedaan, een tas nespresso (Indrya) geslurpt, post bekeken, aan mijn vrouw gevraagd of we iets samen zouden doen: we gaan Rosada in Roosendaal NL ontdekken.
..de kleine zegeningen van het leven heb ik leren apprecieren nu ik niet meer zeur.

Klagen doen we om 5 redenen - zie vorige blogs
http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/09/niet-doorschuiven-maar-aanpakken-5.html

Klagen is een gewoonte.


Klagen kan ook een manier zijn om te laten blijken dat jij beter gewoon bent, of dat jij beter bent.
Mensen klagen over de service, de wijn of het eten op restaurant, ook al is het eigenlijk goed. Ze zeggen eigenlijk 'ik ben verfijnd'.

Klagen is soms bedekte opschepperij !

Vandaag gaan we eens lachen want de uitdaging is best plezierig, zie er de humor van in.

Toch een korte warme oproep om niet op te bieden in klagen want de prijs voor de beste klager is van alles dat je niet wilt zoals stress, geldzorgen, druk, zwarte gedachten, depressie, lichamelijke klachten..
Doe niet mee, of overdrijf zo lekker zonder het te serieus te nemen (niet emotioneel geladen, puur voor de lol). 
Laat anderen die prijs winnen.

Nu een stukje van mijn favoriete showbeesten Monty Paython/ The Four Yorkshirmen (een klassieker !) Hilarisch zeuren

Fijne klaagvrije dag met schaterlach,
coach Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten