vrijdag 11 oktober 2013

1 dag Klaagvrij - Elkaar niet Opnaaien - op bezoek en toch nie zagen !

Dag 1 klaagvrij.

Het is vrij verwonderlijk want bij de eerste pogingen om de 21-dagen-aan-een-stuk-klaagvrij te zijn kostte het mij zeker 7 dagen voordat dit eens lukte. Het paarse bandje ging dan tal van keren van de ene naar de andere pols.

Klaagvrij zijn gaat goed zolang je geen andere mensen tegenkomt (cfr. Will Bowen/ a complaint free world),
beklagen en zeuren in je hoofd staat je vrij ..maar niet uitspreken.


Oh jawel, ik kwam volk tegen,
gisteren ging ik zelfs op bezoek bij vriend Hero, vandaag zag ik vriend 3CPO. Alle twee gouden kerels.

Bij Hero was ik de ganse avond tot 's nachts, 3CPO zag ik zelfs op zijn werk dat hij kei-graag doet. Maar klagen deden we niet.


Hero en ik bespraken heus wel een paar zaken die niet-o.k. waren momenteel in ons leven, maar zonder ons te beklagen of er grote emoties of uitspraken rond te doen in de zin van 'dat zou toch niet mogen!', 'waarom ik?!', 'da 's niet fair', of-wat-mensen-zeggen als ze ontevreden zijn.


Een ontslag, wat pech, een lastig examen, een dure loodgieter, een slecht werkende zonneboiler, zoon die van de trap valt, broer die zich labiel gedraagt, vader die dement wordt.. Je kunt er over zagen, maar dat hebben we geen moment gedaan ..gewoon gepraat.

Nee, wij praten over lastige dinges kort en niet-belastend. Op die manier verlicht dat zelfs de last i.p.v. dat we elkaar opnaaien over die zaken. En we hebben veel leuke dingen bij te praten over gezamenlijke interesses : onze kids, onze vrouwen, auto 's, interieur, nieuwe cd 's, een fotoboek van de ardennen, een kunstwerk, een zelf gelast bureau, een Luikse stoof, een kijkje nemen in de werkplaats..


1 dag klaagvrij dus, maar ik ben dan ook niet aan mijn proefstuk toe, verwacht je aan menig terugval - het hoort er bij !

Klaagvrije groeten van coach Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten