zaterdag 12 oktober 2013

Complaint free - Failed today omdat ik ook excuus-vrij moet zijn

Dag 2 van de 21 dagen aan-één-stuk-klaagvrij zijn, terug naar Af.

Als je eens klaagt - hoe kort dan ook - begin je terug dag 1.
21 dagen klaagvrij zijn zal je waarschijnlijk enkele maanden kosten, en het begin is het lastigste want het is nog geen gewoonte van je.

Mag ik dan de ganse dag zagen?, en morgen opnieuw beginnen?
Neen, 
Je wisselt het bandje van pols en je begint onmiddellijk opnieuw.

Vorig jaar zette ik 'da rulez' the rules/ de heel simpele regeltjes op een rijtje : Lees ze hier kort :
http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/06/zelfhulp-getest-klaagvrij-worden.html

Genoeg theorie voor vandaag. Wat deed ik ?

Deze middag kloeg ik over iets banaals : er voegde iemand bruusk in zonder pinken, en ik zei 'owee, en dan mag er niks gebeuren'. Geen gevloek, heel kalm en kort, maar niet klagen is niet-klagen.

Zo gaat dat; meestal is het iets banaals , en toch flap ik 't er uit. Het is een teken dat ik weer toe ben aan de
21 dagen uitdaging. Het is er het moment voor.
Jij moet zelf beslissen of het voor jou ook het moment is.

'Ach kom Clark, het bandje al wisselen voor zo een bagatel!'
'Dat mag je toch zeggen, eens lekker ventileren!'
'Oh Clark, dat is wel héél streng!' zeg je misschien.

En ik weet het, op die manier lijkt het je on-mo-ge-lijk om 21 dagen aan-een-stuk niet te klagen
..maar geloof me toch gaat het je lukken. Eerst moet je eerlijk zijn, inzien dat OOK JIJ die ziekte van de tijd te pakken hebt.

Op de meeste dagen kan ik mijn mede-automobilisten de grootste flaters vergeven, echt waar. Vandaag stond ik onder stress vanwege een fout telefoontje en ..bats! daar flapte het er uit!

Het was zo anders toen ik gisteren een BMW-gril op de weg zag liggen en met wat humor dacht 'toch spijtig als richtingaanwijzers een optie zijn op zo een dure wagens'.

Je kunt alleen aanpakken wat je inziet.
Waar je blind voor bent, of foefkes/ een excuus/ uitleg voor vindt, daar zul je nooit iets aan kunnen veranderen.
Ik dacht vroeger vaker dat ik er mee weg kwam, en dat was ook wel eens zo (ik heb zo mijn charmes en humor). en toch .. Je geraakt toch met minder weg dan je zelf denkt hoor.

Gedaan met blind zijn voor mijn klaag-probleem. Dit is de AA voor (milde of hardnekkige) klagers als ik.
Terug dag 1

groetjes van coach Clark Kent



Geen opmerkingen:

Een reactie posten