dinsdag 15 oktober 2013

de Telefoon-vondst - Eerlijk zijn helpt om klaagvrij te worden.

Vandaag dag 4/ 1 klaagvrije dag / in de uitdaging om 21 dagen aan-een-stuk klaagvrij te zijn.

kleine terugval gisteren , ferme zucht bij het me realiseren dat ik vandaag naar de parochie 'moet' i.v.m. catechese. Ja , de keuze om de kids Katholiek te laten vormen, is bewust positief - maar de derde keer naar hetzelfde oudercontact - naar dezelfde uitleg gaan luisteren - humm, geen enthousiasme.





Vandaag valt het mee. Mijn grote zorgen rond mijn moeder en broer zijn dezelfde, wel heb ik wat verlof en ben begonnen met opruimen in de kelder en dat doet goed. Ruimte in de kast, ruimte in het hoofd.

In het hoofd ?
kleine spanningen waar ik me nauwelijks van bewust ben , hebben zeker invloed op wat ik zeg en op klaag-gedrag.

Uw coach wou sokken gaan kopen in de stad , waarop vrouw Louis Lane eerst de kousenlade ging nakijken of dat wel nodig is. No problemo - ze kent me - ik koop van elk ding 2, 3, 8, 11 te veel.
Onder mijn sokken stak nog een impuls-aankoop op eBay, ..een draaischijf-telefoon (een superheld moet toch bereikbaar zijn, en Batman heeft al zo een mooie!).
Busted !

Ze zette hem opzij zonder iets te zeggen en we keken de kousen na.
Louis liet me de laatste maanden duidelijk horen dat DHL en UPS te vaak pakjes brachten, en ik beterde mijn leven wat. De telefoon-vondst was on-welkom. Ze zei niets, kloeg niet.

Ik bedankte haar na een uurtje of zo dat ze het sportief opnam. Louis zei dat ik er dan maar een plaatsje voor moest vinden.

Ik vroeg of ik voor mijn verjaardag nog eens mocht zoeken naar een e-reader , dat vond ze o.k. . Tussen jou en mij gezegd en gezwegen had ik er al eentje gekocht.

Ik zeg het opnieuw , uw coach is geen heilige doch altijd wel eerlijk. Ik kan niet goed liegen - dus waag er me niet aan - dees aankopen had ik niet mogen doen, ik had ze verstopt totdat ik de moed had om het te zeggen (enkele weken).
Geen excuus, foutje.

Het is een opluchting dat die twee items 'ontdekt' zijn dus onbewust droeg ik die 'spanning' mee - nu verhoogt dus mijn kans om langer klaagvrij te zijn.

Het blijft spannend wat de volgende telefoontjes gaan zijn, van mijn moeder, van mijn broer, van de testen, van sollicitatie.. ik ben wel een optimist, alvast jaag ik mijn bloeddruk er niet voor op hoor.

Ik hou je op de hoogte.
coach Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten