zondag 20 oktober 2013

Kloosterstraat - Wasbar - zondag zoekdag

Vandaag dag 9/ terug 1 klaagvrije dag / in de uitdaging om 21 dagen aan-een-stuk klaagvrij te zijn 
(a complaint free world/ Will Bowen). 

Zondag is een rust-dag, maar nu ik naar een job zoek - voor het eerst in 19 jaar - 
is zondag gewoon ook een zoek-dag.
Een brief - mail - geschreven, en op de website van de overheid mijn cv ingevuld.

Als papa begon mijn zoek-dag met hele andere dingen zoals naar de bakker gaan, ontbijt maken, zonen uit bed sleuren, scoutskledij 'doen' aandoen, hen brengen, dochter naar haar vriendin brengen, en-nog-zo-wat tot 10:00.


Om 10:00 begint de zoek-dag. Eens goed bezig is het 12:00 en ben ik opnieuw chauffeur waarna ik nog typ en zoek en zoek en typ en google voor een job.


Om 13:30 naar de Kloosterstraat met zwemvriendin Susan Storm. Haar man Reed Richards winkelt niet graag dus gaat Clark Kent als gids mee in alle antiekzaakjes waar zondag altijd koop-dag is. 



Interessante ontdekkingen 'volle bak' gedaan, van vintage meubeltjes | vintage kledij | prullaria | tot zaken die herinneringen opwekten zoals oude stoeltjes uit de kleuterklas, ja-knikkers en grijze schijftelefoons.
Winkeltjes daar zijn echte tijdcapsules.


Wasbar | Graaf Van Egmontstraat 5 | 2000 Antwerpen

Er was een vriendelijke was-klant die wel een foto wou maken met mijn (niet-schijf-) telefoon. Zij en haar vriendin waren heel sympathiek. Let op de flitsend hippe draad-stoelen en tafeltjes. 
Meer mensen en vrienden in mijn leven was mijn wens voor 2013 en daar steekt uw coach dus ook wat aandacht in. Geen centjes bij opgemaakt. Gratis fietsen, gratis kijken, gratis keuvelen, gratis een koffie drinken thuis bij Louis Lane.
Om 17:30 deed ik toch nog een sollicitatiebrief op de mail-post en deed ik een verzoek op Linked-in. Als ik elke dag stappen blijf zetten dan komt het er uiteindelijk wel van - ook ik weet niks zeker, maar geloof dit meer wel dan niet.
Op naar een tweede dag klaag-vrij zijn. Ik deel deze week nog wat theorie uit a complaint free world.
groetjes, coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten