zaterdag 26 oktober 2013

Zinvolle rituelen voor een Fenomenale Familie - griezelen met de SAW marathon

Vandaag dag 14/ 4 dagen klaagvrij / in de uitdaging om 21 dagen aan-een-stuk klaagvrij te zijn 
(a complaint free world/ Will Bowen).

Vandaag een nutteloze dag op het eerste zicht, op het eerste gevoel

Als ik op dat gevoel zou afgaan dan zou ik mopperen, maar feitelijk deed ik heel wat om dat gevoel tegen te gaan zonder er tegen te vechten. Zoiets als ik-sleep-me-er-wel-door.
Ik heb mezelf min of meer verboden om na te denken over waarom de dag zo aanvoelde, gewoon met een nutteloos been uit bed gestapt? 

Niet over nadenken, er zijn gewoon van die dagen (waarop je als vanzelf zou klagen)














Om 07:30 was ik op, te vroeg omdat de politie mensen kwam helpen wiens verhuiswagen geen plaats had | ik zocht en las op het net teksten rond een onderwerp tot 10:00 | ontbijt met het gezin | winkelen (te voet!) met mijn dochter | Lois Lane ging werken | en toen startte de SAW-marathon ! met mijn dochter die deze films al voor de tweede keer ziet (Yakkes)

De Vijf factoren voor een Fenomenale Familie zijn :


1.      Creëer een opvoedend en accepterend systeem
2.      Zorg voor ritme in je familieleven
3.      Zorg voor zinvolle rituelen en tradities
4.      Wees actief in je communicatie
5.      Leer om crisis te managen/ Leer omgaan met crisis

Zonen zijn op weekend met de Scouts, en dus was het dochter-vader-weekend ! Zij ziet graag films met mij, en mij komt dat goed uit. Van SAW blijf ik zeker wakker, zo spannend dat uw coach geen zaterdagmiddagdutje deed en geen F1 keek.

Het is traditie om zo nu en dan echt met één van de drie kids apart iets te doen. 
Dat geeft een andere dynamiek dan als we in ons gezin samen zijn. 

Of we dat plannen ? Neen, niet werkelijk, we hebben er gewoon aandacht voor dat als die opportuniteit zich voordoet we die ook gebruiken. Winkelen, wandelen, naar de film, naar het MAS, naar de benzinepomp, samen de kamer opruimen, huiswerk maken, iets kokkerellen, een spel spelen, vragen wat er zo geweldig is aan dat PS3- of Wii-spel?, enzovoort..

Spontaan apart.
Film met verse milkshake en croque madam mmm

Eigenlijk gaat die film over keuzes en gerechtigheid, op een akelige bloederige manier dan. Griezel John haat moordenaars.. Op een of andere manier zou je zijn spelletjes kunnen overleven brr 

Vandaag geen klachten, ondanks een raar gevoel, dan is vier aan-één-stuk-klaagvrij toch een prestatie. Als morgen dat gevoel weer overgewaaid is, hebben we toch nuttige dingen gedaan.

Hoe gaat het bij jou ? 

Klaagvrije groeten van coach Clark Kent
denk er aan 'niet zagen mannekes!'








Geen opmerkingen:

Een reactie posten