donderdag 20 februari 2014

Je relatie met iemand verbeteren ? | Stop al eens met klagen over die persoon.

13 dagen ver in de 21-dagen-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen).
Will Bowen - 6 
Clark Kent - 2

De outfit van mijn drie tieners deed vandaag pijn aan mijn ogen, mach & clash., mix. 

Komt er van als mijn vrouw Lois Lane een netheidsaanval krijgt in haar werkweek en alle kleren bijeengritst en in de wasmachine stopt zónder iets nieuws gereed te leggen. Papa Clark Kent laat de kids dan zelf kiezen, want zelf doe ik het volgens Lois niet beter. Tenminste is de outfit dan wat zij willen, en ik zal het wel zien als het tè gortig wordt , ..denk ik. 





















Op zo 'n moment hoor ik mijn tieners foeteren "Oh nee eh !, mama heeft mijn kleren in de mand gedaan en die waren nog een dag goed hoor !", "Het was mijn enige trui, wat moet ik nu aan !", "Ik had dat nog maar juist aan, nu moet ik die strakke jeans nemen en die HAAT ik". 
Het brengt wat teweeg als mama opruimt hahaha, dynamiek.

Ik zelf vind het niet zo tof , 's morgens is het al een gedoe om iedereen mét eten, drinken, overlevingspakket, boekentas, gewassen en gekleed op school te krijgen , maar ik lach er mee. Wat ik niet doe :

Ik rol niet met mij ogen, zeg niets tegen de kinderen over Lois haar waswoede, klaag niet tegen andere mensen over mijn vrouw.. nee, ik zeg haar dit straks wel - of niet, want straks lijkt het me waarschijnlijk te banaal. 

Dit verhaal gaat niet zomaar over mijn ochtend, wat dacht je? Het brengt me naar het punt dat Will Bowen vandaag ook maakt. 

Als jij je relatie met iemand wilt verbeteren, stop dan met klagen over die persoon.

Het is een veel gemaakte fout ; mensen klagen over diegenen waarmee ze eigenlijk een betere relatie willen, maar niet hebben.

Dat klagen over een ander, maakt de andere niet gewilliger om te veranderen , integendeel. De relatie verzuurt nog meer , je ziet steeds meer fouten van iemand , nog meer reden tot klagen.

Uiteindelijk konden mijn teens weer eens lekker aandoen wat ze wilden, de jongste een schreeuwerige T van Spongbob, de grootste zoon een cartoon T met een baggy trui van Back To The Future, mijn dochter eigenlijk wreed stijlvol en netjes. Als Lois daarover iets zegt dan zal ik wel een leuke commentaar klaar hebben. Als papa de kinderen kleed is het achterstevoren of erger!

Zo, ik heb nog een werk-gesprek en dan nog een boekbespreking-van-mijn-zoon te helpen maken (zijn kladversie was al een marteling voor hem). Dan lees ik nog over Levenswet #8 voor mijn andere serie blogs.

Groetjes van jouw klaagvrij-coach Clark Kent,







Feedback, graag !
Delen met je friends , graag !
+ 1 , o.k. dank je 









Will Bowen says :
Wow, back on Day 6.

You?

If you want to improve your relationship with someone, stop complaining about that person. 
That is, if you're bugged by your mate or challenged by someone at work, don't keep that feeling stirred up by griping to other people.

When you complain about someone else's deficiencies
you are increasing your focus on those deficiencies. This means that you notice them even more when you are around that person.

They then sense
our negative energy and are more likely to act out in the very way you wish they wouldn't.

If you've got an issue with someone, talk to that person—don’t complain to other people.
 That griping only makes things worse.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten