woensdag 12 februari 2014

Is Vloeken Klagen ? | There is no shame in day 1 | Jij en ik VS Will Bowen, Hell Yeh !

O.K. er is niks toffer dan een medestander | partner te vinden , liefst nog iemand die mee-doet ! Van wat gezonde competitie en aanmoediging is nog nooit iemand dood gegaan.

Will Bowen begon vijf dagen terug aan zijn 21-dagen-klaagvrij-uitdaging. Uw coach rondde juist een reeks af, maar met de uitvinder van a complaint-free-world wil ik nog wel eens starten (en hem overtreffen!).

Goed ik begin met vijf dagen achterstand, maar dat geeft niet, hij hoeft maar een keer te struikelen en dan is het game-on !

Voordeel voor jou en mij is dat wij de uitleg van de mentor kunnen volgen (en ik deze keer commentaar mag leveren).

Vandaag beweert hij dat vloeken geen klagen is. Will Bowen is wat soft geworden t.o.v. zijn boeken. Vloeken in het verkeer vindt hij nu geen klagen .. toen wel

Als coach raad ik jou aan niet te soft te zijn voor jezelf, dat bandje verwisselen is soms vervelend maar werkt hartstikke gezond. Je leert inzien, je leert je grote muil houden. 

Cursing is complaining. 
Als uitzondering laat ik grappig en creatief vloeken toe, dat is humor. Je moet er voor nadenken. Het is vloeken als kapitein Haddock (Kuifje, Tintin). 

There is no shame in day one !

daar gaan jij en ik VS. Will Bowen
klaagvrije groeten en duim op van coach Clark Kent, Succes aan ons !


"Is cursing complaining?"

Scientists have found that human beings store curse words in a unique part of their brains. It's as if they are pre-packaged for your convenience in time of injury or shock.

If stub your toe, chances are your brain will go directly into the "swear vault" and shout a curse before you have a chance to stop yourself.

This isn't complaining. You really had no chance to stop this verbal eruption.

However, and this is important, this ONLY applies to words that leap uncontrolled from your lips ("Ouch" if someone sticks you with a pin, "Darn" (or worse) if someone swerves into your lane while driving.)

I've been getting this question a lot and so I wanted to give my thoughts.

What's your take on it?

BTW, I'm on Day 5, you?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten