woensdag 4 juli 2012

Klaagvrij: Sartre en de schoonmoeder thuis

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 10/ dag 22 met het paarse bandje om de pols(en).
Het programma werd in 2006 gelanceerd door Will Bowen en miljoenen mensen haalde de 21 dagen. En nu ikke.

Opnieuw een dag 1 aan één stuk klaagvrij want gisteren (mild) geroddeld (dom hoor)



Het zou het begin van een schoonmoedergrap kunnen zijn; schoonmoeder past een weekje op de kinderen terwijl papa en mama gaan werken. Hier is het een noodzakelijke, nuttige en leuke traditie in de schoolvakantie. 
Schoonvader is haar komen brengen en heeft toen ons terrasje opgeknapt. Mooi hé.

We horen griezelverhalen over 'bemoeien' van ouders bij kennissen, maar dat is hier ab-so-luut niet zo. 
Je 'deelt' je huis even, maar dat kan ook prettig zijn. Wij zien onze ouders alleen bij korte bezoekjes aan hen omdat we aan de andere kant van dit kleine landje wonen, dus bij ons geen dagelijkse bemoeienis en dat ligt niet in hun stijl.

Het paars bandje heb ik moeten wisselen omdat het toch 'zo lekker is' om bij te roddelen.. Omdat het mijn tweede keer is met het complaintfree bandje ben ik extreem streng voor mezelf


Neen, het gaat niet zo zijn dat je na dit experiment nooit meer zult (mogen) roddelen of zagen ..troost je ..maar tijdens de 21 dagen-proef hoor je eerlijk te trainen.

Op het werk heb ik chance, mijn bazin is een week ziek. In twee dagen heb ik flink kunnen bij-werken aan achterstallige dingen. Er kwam weinig 'nieuw' bij. Nog drie dagen zo en mijn bureau is vrij, dan mag ze gerust genezen zijn. Niet alle chefs hebben door dat ze 'druk' uitoefenen als ze zelf onder stress staan. Ik ben zelf diensthoofd en overleg meer met mijn medewerkers (zij zeggen dat). 
Dus heb ik dees week chance, en weinig reden tot klagen.

'Hell is other people' (Sartre), dat is waar soms. Alvast is het gemakkelijker als je met leuke mensen omringd bent ..en dat valt deze week nogal mee voor mij. Ook al betekent de schoonmoeder in huis hebben 'no sex' hahaha

De zon schijnt, ik ga werken, wens je een klaagvrije dag
Tot bij de volgende blog! Groetjes,
Clark Kent

1 opmerking: