maandag 27 augustus 2012

Mantra

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 40/ dag 80 met het paarse bandje om de pols.  



Tien dagen onder de strak blauwe Egyptische hemel te Hurgada, zalige 40° (een temperatuur die thuis tot geklaag en gezaag zou lijden wegens ondragelijk).

Vandaag over mantra 's. 
Laat het me even inleiden (ankeren met een gebeurtenis).

Thuis komen was niet zo erg want de beelden in mijn hoofd zijn levendig en in de zon deed ik veel geluksvitamines E op. 
..mensen die bij het uitstappen zagen over hun medepassagier die grof was of over het weer in België zijn karikaturen (Kankeraars) vind ik. 
Want wat is er om niet happy te zijn na zo een leuke reis met gans het gezin ! Wat een voorrecht om dat te kunnen doen.

Het paarse bandje ging mee op reis en werd, fair is fair, toch een keer van pols verwisseld toen de zonen zich daar op Sahara-trip 'durfden' vervelen. Maar die keer tel ik niet mee! want ik permiteerde niet, ..ik trad enkele keren op met duidelijke opmerkingen, als een kapote plaat (herhaling) en met een draai rond de oren toen ik een onbeschoft antwoord kreeg in bijzijn van 'vreemden'. 

Oorvegen (één) zijn geen zagen ? Nee, jezus, het is ook geen kindermishandeling (nb. een bedoeinenmoeder ging in de Sahara haar zoon achterna met een stok en sloeg redelijk raak, bezoek van toeristen of niet !  That 's the way aha aha.. )

Ik tel 't niet mee omdat mijn tienerzoon zelf kwam zeggen dat hij te ver was gegaan (ferm van hem toch). 

Taxidienst was ons vergeten. Na zeven uren vliegen en haast niet slapen zaten we nog twee uren vast op de luchthaven. 
Thuis lagen rekeningen voor de deur, een slechtnieuwsbrief over een zaak rond betaling van een bijscholing (€716 !), Visa-uitgavenstaat, ..de koffers/ de was..

Maar al die dingen namen we gewoon aan als the facts of life, dingen om na een slaapje aan te pakken ..of een dag later.

Het huis was er nog, geen sporen van inbraak, de huisdieren kregen eten van de buren, de planten leefden nog ..mooi toch ! Slapen ging prima.

En we pakten vandaag al heel wat aan. We zijn reeds uitgepakt, postpakjes werden opgehaald, naar de bakker, naar de winkel (frigo was mooi leeg), advocaat opgebeld, rekening bekeken (niets ongebruikelijks, oef )
..'gewoon' even de feiten onder ogen 'durven' zien en dan weet je weer waar je voor staat (oef, alles beheersbaar)

Onze beschermende mantra van vandaag :

We pakken de dingen rustig weer op (en uit), en de wasmachine doet het harde werk. Het is nog vakantie.
Mantra 's helpen. En leuke beelden in je hoofd hebben ook. Niet zagen, klagen, maar aanpakken en de fun er van blijven inzien. 

Ons beschermend beeld van vandaag is (zie foto) : 
Wij lekker samen op het dakterras onder de lekker ruisende zeer kitsche Hawaii-parasol. 

Life is bliss, en ik moet toch eens gaan voor zo een betaalkaart die het hoofd koel houdt hahaha 

Mantra
In het Sanskriet wordt `Man` vertaald met gedachten en `tra` betekent bescherming. De oorspronkelijke betekenis van het woord mantra wordt dan ook als `dat wat onze geest beschermt` gezien. Mantra meditaties zijn meditaties waarin een herhaling van een geluid, woord, zin of affirmatie ons meditatieob...

Voor coach Clark Kent gaat het om de mantra 's die je zelf verzint, die zijn prima !

een korte zin met een bepaalde betekenis, die steeds herhaald wordt tijdens meditaties. De mantra is bedoeld om de aandacht van onszelf af te wenden en op die manier los te komen van onze gedachten en zorgen  


Ik ben trug. Groetje van uw Coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten