dinsdag 14 augustus 2012

Leven is Eerst de Test en dan de Les



Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 37/ dag 67 met het paarse bandje om de pols. 


0 dagen aan-een-stuk-klaagvrij. Gisteren gefoeterd op een stugge huistiener. Waarom was stom. Zij had pijn aan haar beugel ..had ik kunnen denken..

Wel met die huistiener gelachen toen ze zei dat ik me erg verdacht gedraag door niet te klagen.  Fijn dat mijn kids het merken.

Zó verdacht, Misschien tapt de staatsveiligheid mijn telefoon.. 



Beste Volgers,

Vandaag heb ik dus 1 keer geklaagd (damned). Paars bandje van pols gewisseld.
Het is verlof, al weerhoudt dat mensen niet van klagen ..het is een vieze gewoonte weet je wel. Ja, ook in het verlof is het opletten geblazen.

De grootste uitdaging was een zeer ontevreden buur ontmoeten die zich over het leven bekloeg. Het vroeg een superinspanning om naar haar te luisteren, er niet tegen in te gaan, haar niet bij de schouders te nemen en haar te schudden al roepend 'makker !, stop met klagen er zijn ergere dingen !' zelfs 'Onverbeterlijke LULLER die je bent !'.

Je weet : Ik mag het wél denken, me het hele tafereel (van hem dooreen schudden) voorstellen, maar het niet uitspreken.

Me na deze ontmoeting niet beklagen over zijn beklag was een opgave.





Ken jij ook mensen die zich over het leven beklagen?
Het overkomt hen, het is niet fair..
Mij komt direct zo iemand voor de geest.

Nee, Life is hard and then you die is volgens mij geen goeie levensfilosofie.
We leven volgens mij voor twee dingen; plezier hebben, en groeien.
Toch is het leven soms een uitdaging, en dat heeft alles te maken met de manier waarop wij leren.


Ik ben het compleet oneens met zij die denken dat het Leven is zoals school 
om twee redenen:
Eén:
In school leer je een les en dan krijg je de proef/ test.
In het leven krijg je eerst de Test en dan leer je de Les.
Twee:
In school kun je er komen met geluk of inzet op het laatste moment,
..in het leven wordt alleen moeite beloond.






















De meest succesvolle mensen zijn diegene die de grootste beproevingen (testen) doormaakten.
Als succescoach weet ik dat dit een feit is.
Mij is niets vreemd; pesterij - ongewenst zijn - verlies - ontslag - pijnlijke mislukking - ontmoediging - kritiek - burn out..  ook ik, zoals u, heb dingen doorstaan waarvoor ik niet gekozen zou hebben, maar die achteraf bekeken mij vaak helpen. Ze zijn verwerkt en zijn een deel van mijn veelzijdige persoonlijkheid.
Succes gaat er niet om hoe vaak je mislukt bent. Succes is gewoon één keer meer opstaan dan je gevallen bent. Zo bekijk ik het.

Life is chanlenging and then you learn.
Je leeft door vallen en opstaan, en een geruststelling daarin is volgens mij dat:
Hoe verder je staat in het leven, hoe kalmer je komt te staan t.o.v. die testen want je weet dat je er een waardevolle les aan overhoudt.



Het leven is ook meer als een boerderij dan een school.
Op school kan je een heel jaar lummelen, net voor de proeven de stof er in rammen en slagen.
Stel je nu eens voor dat je op de boerderij zou luieren en vergat te planten in de lente, of de koeien een dag niet zou melken. Wat zou daar van komen?


Het leven beantwoordt aan de wetten van de natuur (levenswetten) en niet aan de wet van de school (maatschappelijke wetten).









Dus moeiteloos leven, kan niet. Niks dat de moeite is, is gemakkelijk.
Prettig leven kan heus wel.

Verkeerde ideeën (het leven moet altijd leuk zijn) kweken valse verwachtingen, 
en zullen leiden tot klachten over het leven.
Stop met je te beklagen over het leven - doe je voordeel aan de waardevolle lessen die je er aan overhoud.

We leven om plezier te hebben en om te groeien.

Ik wens jullie een prettige en klaagvrije oogst,
coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten