woensdag 29 augustus 2012

Nagging ! Hoe overleven ?


Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 42/ dag 82 met het paarse bandje om de pols.   
14 dagen aan-één-stuk klaagvrij. 

Als anderen slechte dagen hebben, nukkig zijn, ronduit vervelend doen, je negeren ..en je kunt er niet aan ontsnappen omdat jij dààr ook moet zijn - of je moet nu eenmaal met hen verder (bvb. thuis, op werk, op een bijeenkomst.. )
WAT doe je dan ?

Goeie vraag; ik zou zeggen 'laat het me weten' want dat is een van mijn lastigste dilemma 's.
Volgens mij omdat ik dan denk dat ik iets moet doen, i.p.v. het zo te laten
Ik spartel dan maar door de dag want het verknoeit mijn dag grondig ..dat zou ik anders willen zodat ik happy kan zijn tussen negatieve mensen. 



Maar misschien is dat gewoon niet mogelijk want het humeur van anderen heeft een impact op jouw humeur. Het beste dat ik kan doen is de invloed van hun humeur verminderen.

Vandaag ga ik zo een dag uitzitten, en proberen niet te boos te zijn dat mijn dag naar de kl*ten wordt geholpen. 

Oh, ik heb al het een en ander nuttigs gedaan hoor - alleen nog een fijn beeld van de dag vinden om me in te prenten (zie vorige blog 41). De zon doet haar best dus ga ik sffs met de fiets 't Stad in om boodschappen. Het kastje voor homebanking geeft aan dat de batterij 10% is - omruilen/ leerboeken halen voor mijn zoon/ een fiets bestellen/ Colruyt/ ..mijn neus achterna, frisse stadslucht opsnuiven.




Uitpraten = iets doen dus, het kan niet altijd, en het is niet altijd de beste optie. 
Je hoort later heus wel wat er aan de hand was als het stof neergedwarreld is. Vaak is het een bagatel. 
Geduld hebben.. acties inhouden want dat worden gemakkelijk conflicten.

-  You can not undo Stupid, so Never pass a good chance to shut up (en zing CPEX in uw eigen)
- You can not unring a bell.

 
Ik kraag dr stene klote van..
Wordt dit een dag zonder klagen ? Haal ik dag 14 ? Ik zal er op beducht mogen zijn, en mijn gedachten gaan verzetten met ..jobkes, een mantra uit de vorige song ?.. , humor..

groeten met een knipoog van Clark Kent 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten