vrijdag 10 augustus 2012

Beginnen met the purple bracelet van Will Bowen


Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 29/ dag 62 met het paarse bandje om de pols. Nog op koers want het duurt 4 à 8 maanden voor je 21 dagen aan één stuk klaagvrij bent. 

En na die maanden ben je gelukkiger, gezonder en meer ontspannen (zonder pillen).


Welkom op mijn blog over
zelfcoaching.
Op naar een dag 6 aan één stuk klaagvrij zijn. 

Ik herneem hier de blog 1 om de regels nog eens uit te leggen voor diegenen die pas beginnen met het bandje.
Mijn 3 collega 's kaderleden - hoofden - gaan ook beginnen, schreef ik de vorige blog: 
http://selfcoachclarkkent.blogspot.be/2012/08/zoek-een-buddy-aanmoediger-fan-partner.html
op die blog vind je de redenen waarom we het willen doen

dees is dus voor ons samen :

Mijn beste lezer, laten we beginnen !

Ik ken een man die aan chronische hoofdpijn leed. Hij realiseerde zich dat zijn geklaag niets veranderde aan de ernst of hoeveelheid van zijn hoofdpijnaanvallen. Hij besloot niet meer te klagen. Hij heeft geen hoofdpijn meer.

In mijn vorige blog schreef ik je dat we samen kunnen beginnen aan het antiklaagprogramma van Will Bowen. Ik geloof dat het kan werken, dat ik het als goede coach zelf moet proberen en kunnen, en dat het ons goed zal doen. Het is eenvoudig en meteen in de praktijk te brengen. Maar zoals alle dingen die de moeite waard zijn zal het niet vanzelf gaan.
We gaan ervoor !

Minder pijn, een betere job, relatie, betere gezondheid, humeur, meer innerlijke rust..
Aantrekkelijk ? Kans is groot dat je het bereikt !

Je kunt er zelfs direct aan beginnen.
  •   Een bandje om een pols (7/7 24/24, niet af doen)
  •   Bij klagen, roddelen of kritiek leveren, verwissel het bandje van pols*
  •   Hoor je iemand klagen, mag je die persoon er op wijzen maar moet je het bandje van pols wisselen**
  •   Geef niet op, het duurt gemiddeld 4 à 8 maanden om het 21 dagen*** vol te houden.

*En wind je niet op. Alleen klachten, kritiek, roddels die je verwoord tellen.
Wanneer je het denkt telt het niet, want gedachten zijn vrij.
Gaandeweg zul je merken dat ook je negatieve gedachten verdwijnen.
**Het is verstandig om een klaagvrije vriend te vinden, iemand die meedoet. Hou deze persoon niet als een havik in de gaten om te zien of hij niet klaagt. Je hebt iemand nodig om je op het juiste spoor te zetten wanneer je het moeilijk hebt, die je steunt. Bij gedragsveranderingen en trainingsprogramma ‘s, dieet, is dit vaak advies.
***Het duurt 21 dagen voordat we een nieuwe gewoonte aanleren.

Mogen we dan een vrije dag hebben als we geklaagd hebben ? Mogen we pas de dag daarna opnieuw beginnen ? NEE, Meteen opnieuw beginnen.

Het idee achter dit experiment is eenvoudig:
Het is van belang dat we onze aandacht richten op wat we willen, en niet op wat we niet willen.
Onze hersens zijn niet goed in het verwerken van negatieve opdrachten ..Je kent het voorbeeld wel; 'Denk niet aan een roze olifant' (en wat zie je in gedachten ..een roze olifant!).
Ook trekken Positieve gedachten positieve energie aan ..en negatieve trekken..

En KLAGEN is je aandacht richten op iets wat je niet wilt. Je praat over wat je niet zint ..en omdat jij je aandacht er op richt wordt het juist GROTER. Zo direct voel je je misschien opgelucht als je eens goed hebt kunnen klagen, maar op lange termijn wordt je er niet vrolijker of gelukkiger door.

Onze gedachten scheppen onze wereld, onze woorden laten zien wat we denken.
Nog een reden om wat minder te klagen:
Van klagen wordt je echt niet mooier

Zoek je elastiekje en hup we zijn er aan begonnen. Laat me weten hoe het jou gaat, ik zou het heel graag van je horen.

Psychisch frisse groeten,

Coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten