zaterdag 23 juni 2012

Klaagvrij: Aan de kassa in de file !

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 6/ dag 10 met het paarse bandje om de pols(en). 


2 dagen vrij van klagen ! (en fier!)


Waar klagen mensen het meest? Op het werk/ Thuis/ onder vrienden..? 
We hebben allemaal zo onze eigen klaagplekken te ontdekken, en dan kunnen we net daar speciaal opletten om niet-te-klagen.
Maar er zijn plaatsen waar we allemaal, als mensen, een hekel aan hebben en de toplokaties zijn plaatsen waar je moet wachten! Zéker wanneer er daar medemensen zijn die het wachten nog wat erger maken, of de boel ophouden wanneer het hun beurt is.


Wachtzalen, de rij aan de kassa, bestellen bij de kaasboer (staan ze al een kwartier aan de toog maar als het hun beurt is weten ze niet wat ze moeten hebben en gaan veel vragen stellen!) of aan een loket!, op de weg en aan het zebrapad (kunnen we nog langzamer oversteken en smsn tegelijk!).


Het vraagt wat training in anders denken, maar het lukt me aardig om daar kalmer in te zijn. 
Aardig maar niet helemaal. Het zijn de momenten geworden dat ik wat ademruimte neem, of iets anders doe (een sms, een boek lezen, een babbeltje slaan, een cd luister waar ik thuis dikwijls de tijd niet voor heb, een audioboek beluister, bedenk dat even langzamer gaan precies was wat ik nodig had, wat later zijn me misschien behoedt voor een ongeval verderop..)






























Na verloop van tijd zetten je hersens de geduld-plaat vanzelf op. Het is iets dat Will Bowen ook beweert, en aangezien dit mijn tweede experiment met het paarse bandje is, kan ik dat bijtreden. Het is waar; je raakt onbewust gemakkelijker in rust !, na 21 dagen klaagvrij te zijn geweest, kan je meer aan.


Zelfs als ik Alex Agnew bekijk, denkt mijn brein vanzelf al 'Kent, grappig, daar heb jij gelukkig geen last meer van.' Zelfs als ik haast heb, denk ik niet meer zo gehaast. Want waarom zou men niet op me wachten?, waarom zou mijn baas boos zijn als ik mijn best doe om er te zijn?, ..en dan nog als men boos is, of niet wacht (so what!).








Maar kom, het is lachen natuurlijk en dat is een machtig wapen tegen jezelf en je tijd en haast zo ernstig nemen; Humor !


Ik wens je veel succes met de uitdaging.
Clark Kent



3 opmerkingen:

  1. Zo goed, 2 dagen en wat uurtjes, én lap! Opmerking gemaakt tegen zoon 'bemoei u nu eens niet met de zaken van anderen, en maak mijn zinnen niet af'. Mag normaal wel, maar deed het geïrriteerd en dus niet mondig. Bandje verwisselen. Met drie tieners in het weekend is het ook niet gemakkelijk. Tja.
    Kent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat jammer! Wachten aan de kassa... hmmm, inderdaad een moeilijke. Al heb ik daar misschien het geluk dat ik meestal niemand bij me heb om tegen de klagen. Ikzelf heb tot grote spijt niet een, twee, maar drie keer van bandje moeten wisselen. Niet bepaald mijn beste dag dus. Maar hup, op naar die 21 dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ImYourHealer: iemand bij hebben om tegen te klagen is idd een risico hahaha

    BeantwoordenVerwijderen