zondag 17 juni 2012

Full Windsor Knot, coach Clark Kent promoot de Kravat !

Twee weken voor Pasen leerde ik voor het eerst een das knopen van mijn schoonvader. Hij liet me zijn das achter en met Pasen - zo beloofde ik hem - zou ik een examen dubbele Windsor komen afleggen.
Mijn vader zaliger (47j.) - hij droeg elke dag een kravat - en als tiener droeg ik vooral geen das (no way !).

Veel mannen-dinges leerde ik noodzakelijkerwijze van Bill Cosby en andere rolmodellen als Starsky & Hutch, Shaft, Derrick, The six million dollar man, Mr. Steed, Magnum e.d. . Echte mannen dus !

Windsor knopen maken was er niet bij dus ben ik mijn schoonvader Louis dankbaar voor de levensles. Je bent toch maar een man als je eens een hemd en das draagt hé.
Al draag ik op het werk geen maatpak, toch verschijn ik er wel eens in mijn klassiek kostuum (hip met T-shirt). Het is leuk om verschillende stijlen en looks te hebben zonder complexen.

En het lukte me toch aardig. Ik moest de das teruggeven en oefende niet meer. Toch leek het idee om af en toe een das te dragen - voor de fun - me leuk.

Vandaag kocht ik twee dassen bij Pablo Nero in Antwerpen, een zwarte en een zwart-lichtblauw dik gestreepte. Thuis kon ik de knoop echter niet meer nabootsen, dus op naar YouTube. Véél filmpjes - mooie,  informatieve, grappige - maar dees stak er in al zijn eenvoud ver bovenuit.
Goed, het duurde me een half uur voor de knoop mooi gevuld was, maar ik draag bij het typen van deze blog mijn zwarte das (op een knalgroen T-shirt met een gele banaan 'Totally Bananas').














Wees eens lekker een man in pak, een M.I.B.

Groeten van coach Clark Kent

2 opmerkingen:

  1. Dees twitter ik verder ! macho-coach Kent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna een jaar om, en ik gebruik het filmpje nog steeds. Kravatten zijn af en toe best leuk om dragen. Vandaag doet mijn dochter er zelfs eentje aan naar examens ..de jeugd van tegenwoordig!

    BeantwoordenVerwijderen