maandag 3 maart 2014

Oscar, | I 'm going to kill someone in this movietheater every 20 minutes, non stop

24 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)

W Bowen 6 - C Kent 13

De voorbije avond was plezant (leuk) , Clark Kent & Lois Lane gingen naar de film in Metropolis. Ik heb dan wel een sabbat gehad , in die maanden zijn we niet 'uit' geweest om financiële redenen. Simpelweg in stijl een filmpje pakken , is voor ons uitgaan. Toen ik wakker werd was Lois alweer werken.

Spijtig dat 'metropolis' plots werd aangepast naar 'kine'polis (in de volksmond zegt men tegen onze stad 'de metropool' dus dat paste beter bij de cinema), en spijtig dat de filmzaal op zondagavond af-ge-la-den vol zat met alle geurtjes van dien. 
Klagen ligt dan op de loer ! , zeker als vijftig man druppelsgewijs (veel) te laat en absoluut niet stil binnenkomen als de hoofdfilm al begonnen is. Inhouden Clark , inhouden , niet ssst roepen.

Aan de ticketautomaten ging het nog , al hebben ze die gehalveerd (waarom ?). 
We namen twee kaartjes , maar ik had er drie in de hand , ééntje voor een compleet andere zaal en film er bij. Iemand had een kaartje laten steken. 

Je ziet tussen de bioscoopgangers zó wie zich anders gedraagt , wij als psychisch hulpverleners toch. We spraken de man aan en hij was zo content met zijn verloren bioscoopticket dat hij amper iets zei. Nu zocht hij zijn gezelschap (ook kwijt). Ik riep hem vriendelijk na "amuseer u, fijne avond nog" en toen hij "Oh ja , U ook en merci nog!". 

Op die manier (door iets goeds te kunnen doen), het feit dat ik toch parkeerplaats vond , en het feit dat Lois er was , was ik gewapend tegen die volle zaal (hetgeen ik haat , ik ga liever op een rustige doordeweekse avond). Ik was bestand tegen mijn slurpende , chips en stinkende nacho 's etende , luidruchtige medemensen.
I 'm going to kill someone in this movietheater every 20 minutes.

De film non-stop met Julianne Moore and Liam Neeson was een onverwachte meevaller ! 
Eens dat ie begint , valt alle mogelijke frustratie tegenover de stinkende omgeving weg. Spannend !

Thuis om 23:00 stopten we de drie voorbeeldige tieners in bed , die hadden genoten van hun ouderloze avond. We zaten nog een aflevering van The Mentalist uit en kropen onder de wol.

Zo haalde ik 13 dagen-aan-één-stuk-klaagvrij | en-moordvrij.

Will Bowen is ondertussen op ski-vakantie en laat weten op dag 6 te zijn. Hij had twee wijze zaken te zeggen :

Als je zelf meer en meer klaagvrij wordt , wordt je hyper-allert voor het klagen van anderen.

Stress is een gedacht. 

Wees niet teleurgesteld als jij nog elke dag je bandje moet wisselen , moest ik in het begin ook , ondertussen ben ik al een veteraan met drie klaagvrij-uitdagingen achter de rug (en ik ga nóg struikelen hoor).

Groetjes van jouw coach Clark Kent,



Will Bowen says ; DAY 6 for me. How's it going for you?

Have you noticed that, as you strive to become Complaint Free, all of sudden, you notice everyone else's complaining more than ever? It's seems that the volume on complaining gets turned up!

This is all part of the process. It's like a person giving up smoking becoming hyper-aware of cigarettes.

Just stay the course and be careful not to complain about all the complaints you hear. Your sensitivity to hearing other's complain can be a constant reminder of how we create our lives by what we think as evidenced by what we say.

Enjoy Today,

Will Bowen



Stress Is A Thought - That’s It. 

No more, no less. If that’s true, then we have complete control over stress, because it’s not something that happens to us but something that happens in us. 

Find out some highly effective ways to turn stress around (make the choice to try and pick one or more each day):http://www.hungryforchange.tv/article/6-ways-to-never-be-stressed-again #foodmatters #hungryforchange #stressless


Geen opmerkingen:

Een reactie posten