woensdag 5 maart 2014

We klagen graag over onze gezondheid | Dat is Ongezond omdat ..

26 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)

W Bowen 8 - C Kent 15

Opnieuw een dag waarin ik zeer veel niet geklaagd heb. Er waren enkele zeer goede redenen nochtans , maar zelfs nu noem ik ze niet omdat eens dat the-heat-of-the-moment voorbij is het te stom is om er mee bezig te blijven , ongezond gewoon.

Will Bowen heeft me dit supportief commentaartje op mijn facebook-pagina gezet :
Will Bowen Yay! Day 14! That's awesome!

Over gezond en ongezond heb ik vandaag nog nagedacht door twee stukjes die ik las. Humans of New York belicht altijd een individueel gedacht van 'iemand' in New York. Het hebben van twee levens is een idee dat ik deel | het leven 'voor' een bepaald idee of openbaring , en het leven 'er na' Dit meisje verwoord zo een inzicht dat ze heeft verworven. Ze is er achter gekomen dat ze een korte en een  lange-termijn-zelf heeft , en minder moet toegeven aan de korte-termijn-zelf. Knap toch !

Ik kan toch ook zeggen dat na elk inzicht - bijvoorbeeld het inzicht dat klagen ongezond is en het leven vlotter gaat als je klaagvrij bent - mijn geest nooit terug keerde naar 'er voor' en mijn leven grondig veranderde.

Het tweede stukje was wat Will Bowen vandaag zei over gezondheid en klagen over je gezondheid. Je vindt het hier onder. Good stuff.

Ik heb één keer gevloekt vandaag , en reken het me toch niet aan als klagen ook al zei ik nadien aan
iedereen in de wagen dat dit niet normaal was ! 
Een jonge vrouw die de tram op de middenberm nog wou halen , hief haar arm op en liep over terwijl ik met redelijke snelheid aan kwam rijden. Ik kon niet stoppen , en zag haar wilde gebaren maken toen ik voorbij was. Jawel , ook zij had groen , maar je stort je niet onverwacht rennend voor een aankomende wagen die ook groen heeft. Ik zei tegen mijn kids in de wagen dat dit op niks trekt , en dat zulk gedrag niet kan. Je kan beter je tram missen dan dood zijn.

Ze hebben hard met me gelachen toen ik uit de wagen stapte en een dikke vlieg inademde (Yak!). 
"Karma omdat je zo tekeer ging nadat die vrouw
voor je auto liep papa '".
Karma .. een dikke vlieg ja !
Lachen met coach Clark Kent , mag dat wel ? ik neem nu mijn voorzorgen !  | zie foto hier beneden.

Succes met jouw uitdaging ! 

Klaagvrije groeten van coach Clark Kent,
Vliegen ! , jouw coach is er hélemaal klaar voor !


















 








Humans of New York
"I wish I'd partied a little less. People always say 'be true to yourself.' But that's misleading, because there are two selves. There's your short term self, and there's your long term self. And if you're only true to your short term self, your long term self slowly decays."


"We all have two lives. The second one starts when we realize that we only have one." - Tom Hiddleston

Will Bowen : DAY 8!! Still working at it.


What day are you on?

I'm getting a lot of questions about complaining and health.

-If you're
talking to your doctor about your health, it's not complaining.
-If you're
informing someone who will be directly affected by your health (parent, spouse, child), it's not complaining.


-If you're
telling anyone and everyone about your health issues and how they are adversely impacting your life, it IS complaining.

Four days ago, I sprained my shoulder while snow skiing. I've told a few people but
I didn't paste it on my personal FB page and lament my situation. It is what it is. And, if I'll just get out of the way, my body will heal.

Complaining about your health problems slows down the healing process because your focus is on being sick, not on resting and getting healthy again.


1 opmerking: