maandag 31 maart 2014

Hyacinth Bucket Klaagvrij | Werken met oudere bewoners en jongere rustelozere medewerkers

50 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)

W Bowen 3  - C Kent 2 (beiden voor de zoveelste keer hoor)

20 maart !, dan is het 11 dagen geleden dat ik verslag uitgebracht heb van mijn uitdaging. O jawel, ik heb het paarse bandje nog om, en heb het al moeten wisselen. Ik had gewoon andere dingen te doen dan 'bloggen' , maar het experiment ging gewoon door.

Ben jij nog bezig ? Op welke dag zit jij ? Laat het vooral niet van mij afhangen of je er mee door gaat of niet , zoals je merkt heb jij jouw eigen avontuur met het klaagvrij worden nietwaar. Zeker en vast. Mogelijk, heel goed mogelijk, is het nog spannender dan het mijne. 

Will Bowen, de uitvinder van de uitdaging is ook nog bezig, en je ziet dat het voor hem ook geen foutloos parcours is.

Ikzelf struikelde omdat met het mooie weer ook de berk weer volop stuift, uw coach is daar overgevoelig voor én onnatuurlijk moe met momenten. Het pilletje daartegen maakt ook moe. Op zich geen ramp, ook geen reden tot klagen , maar zaterdag reed ik via alle foute wegen naar Merelbeke. 
Coach Clark Kent reed meer dan twee uren heen en één terug. Niet leuk. 


Telefoontjes naar mijn bestemming, een knappe jongedame, een oude visser, een vader met vier kinderen, een agent, enkele wielertoeristen, een boer, een koppel met lelijke chihuahua, een jogger, iemand op een parking, een Poolse Gentenaar  .. niemand wees me fatsoenlijk de weg .. Of ik kan heel slecht instructies opvolgen. 

De zoektocht was een uurtje of twee redelijk leuk, maar daarna was de tank met geduld op. Hardop gevloekt, op verdwenen straatnaambordjes, op de dief die mijn gps vorige week pikte, op mijn auto die het aan het begeven is.

Maar dat was het dan ook.

Ik voelde me verder deze week vooral kalm. 
Vandaag waren uitspraken van een staflid en van de paus goed tegengif tegen berkenstuifmeel en een botte medemens.

Ik heb dat niet gedaan ,
ik heb dat mee bewaakt ,
maar gij hebt dat gedaan !


Een jongeman of een jonge vrouw zit met een zekere rusteloosheid.
Ik voel het als mijn plicht om die jongeren te dienen.
Dat is een dienst die ik bewijs.

In die twee uitspraken kan uw coach zich perfect vinden,
als ik dat 'hoor' voel ik dat ik medestanders heb. Die laatste uitspraak sluit aan bij wat ik wil betekenen. 
Uw coach werkt met oudere bewoners en jongere rustelozere medewerkers 
(, en zit daar zelf beng-tussen-in).


Morgen ga ik naar een congres waar ik veel van verwacht. Ik zie geen reden om te klagen .. als ik niet hopeloos mis rijd zonder gps.

Nota aan mezelf ; deze week nieuwe gps kopen (ook al hebben die vaak de stem van Hyacinth bucket)



Klaagvrije groeten van jouw coach Clark Kent,

http://www.willbowenspeaks.com/wp-content/uploads/bowen_poster_3_14.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten