donderdag 13 maart 2014

The Squeaky wheel gets the grease | Klagen gaat maar een tijdje mee .. en dan ..

32 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)

W Bowen 6 - C Kent 6

Ik klaag niet , het keert zich tegen je. O ja, klagers krijgen aandacht. Laat je echter niet verleiden tot klagen om dingen op te lossen want

Het wiel dat kraakt krijgt inderdaad de olie , 
maar het wiel dat blijft kraken wordt vervangen !

Het gezaag van mensen kan een signaal zijn , maar vroeg of laat huldigen mensen het principe 'géén onkruid in mijn tuin'.

Wat er vanavond gebeurde in mijn straat :

Ik rij vanavond de straat in , slechts twee parkeerplaatsen , een grote en een kleine.
Vlak voor mij parkeert een kleine wagen zich in de grootste parkeerplaats. Uw coach heeft een grote wagen dus ..
Dus stop ik naast de dame en maak een gebaar. We draaien beiden ons raampje naar beneden.


dame : 'Ja , wat is er loos ?'
ik : 'Wel , er zijn twee plaatsen , het is spijtig dat u met uw kleine wagen de grote plaats inneemt , zo kan ik niet staan'.
dame : 'Ik woon hier nog maar een paar maanden en hier is nooit plaats.'

ik : 'Ja, zeker 's avonds. Kunt u parkeren op die andere plaats?'
dame : 'Weet u , ik ben al laat , en ik heb buikpijn !'

ik : ' Ja , spijtig , kunnen we van plaats wisselen zodat we beiden staan ?'
dame : 'euh ja goed dan'.

Ik parkeer me vlot. De jonge juffrouw daarentegen wringt zich in en uit haar plaats , duidelijk geen parkeervirtuose.

Ik : 'Gaat het ?'
zij : 'Nee, en oh ik heb zo een buikpijn !'
ik: 'Vervelend'. 'Zal ik uw wagen parkeren , ik ben dat al jaren gewoon.'
..
ik : 'Als het mij niet lukt, laat ik u terug op die grote plaats parkeren'.

zij : 'euh .. ja .. nou goed.' (stapt uit en laat me in haar wagen)
Twee bewegingen , haar aanwijzingen (want ze heeft geen sensoren), en hij staat.

Hoe 'anders' zou dit verlopen zijn als ik gezucht en geblazen had , en niets gevraagd ? Of wel 'iest' gezegd , maar niet vriendelijk ? 

Extraatje van de avond ; uw coach heeft heel even met een mini gereden. Tof wagentje.

Wat later moeten doorwerken vond ik ook niet erg , én al helemaal niet toen bleek dat ik op de A12 vlak na een vers accident in de file stond. Oef , daar was ik net niet bij betrokken , het zag er lelijk uit (auto onder truck gereden) en de politie wrong zich nog door de file daar heen.

Klaagvrije groeten van bofkont coach Clark Kent,































Will Bowen on day 5 : 

"Hating people is like burning down your own house to get rid of a rat." 
—Harry Emerson Fosdick

The negative energy that boils within you dissolves any chance you have at true happiness. You can do all the other things that induce a feeling of happiness. You can smile, speak affirmatively, engage in kind acts, but if you are holding hatred toward another human being, your happiness structure is built upon a rotten foundation. It will come crashing down at some point.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten