dinsdag 4 maart 2014

Filmpje Kijken | Superman heeft zijn spullen verhuisd , en de boel afgesloten | Closure

25 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)

W Bowen 7 - C Kent 14

't Is aftellen , vrijdag begin ik aan een nieuwe uitdaging op een nieuwe plaats , dan is mijn sabbat voorbij.
Ik kijk er naar uit , de eerste contacten verlopen goed.

Vandaag moest ik nog één keer naar mijn vorige werkplek , laatste spullen ophalen die de mensen nog mochten gebruiken van me , tot nu. Uw coach Clark ging niet 'graag' terug , maar gedaan is gedaan. Ik maakte een goede afspraak , en alles stond netjes klaar bij de interim-directeur (die man ken ik niet).
Ik was er al lang niet meer geweest en wist niet hoe het onthaal zou zijn.

"Kom je terug ?"
"Nee , dat niet."
"Goed voor jou , je hebt dat goed gedaan." (ze bedoelde er op tijd een punt achter gezet , of moedig of zo.)

"Hoe gaat het met je ?"
"Goed eigenlijk , dank je."
"Ik ben daar content voor , veel mensen missen je hier."  " .. ik loop even mee en help je."
"Oh dank je, ik heb mijn grote zoon bij die helpt me ook een handje."

"Dag Clark !" (schudt me hartelijk de hand en loopt door)

Op een vijftal minuten was ik er netjes binnen en buiten , toch viel dat goed mee. Geen vreemd gevoel , perfect tevreden , en onverwacht vriendelijke en begripvolle korte ontmoetingen. Ik heb dat allemaal toch goed gedaan , en ik ben er klaar mee , dacht ik meteen ,
  perfecte uitgangspositie om op die andere plek te beginnen , met closure en prima uitgerust.

.. een mens kan een flinke stap in de verkeerde richting zetten , maar daar kan je duidelijk ook beter van worden, geen schande.

Mijn ganse dag nadien was goed gevuld met winkelen , bakker , op controle bij dokter met zoon met gebroken pink,  apotheek , laatste tuinwerk , administratie , eten maken .. je-weet-wel papa-stuff.
Will Bowen raadde een film aan op YouTube die ik half kon zien , morgen zie ik de rest.












Ik geef je met deze link zijn filmpje door , de moeite waard !
Will Bowen Vertelt Je Alles

De man vertelt het in dit filmpje heel vlot. Het verhaal eens 'horen' is ook prettig. Uw coach Clark beluistert hem al eens in de auto op CD of op de iPod.
De boodschap is duidelijk niet 'shut up, and suck it up' , 'zwijg , hou u in'. De boodschap is

'Klagen is ongezond ,  presenteer je klacht / ongenoegen / probleem meteen duidelijk aan diegene die er iets aan kan doen.'

'Dump je afval niet op anderen en jezelf.'

Zo was het bijvoorbeeld geen klagen toen ik vandaag tegen Lois zei dat ik het niet plezant vond dat ze al ging zitten terwijl ik de boel nog niet onder controle had. Lois had het niet opgemerkt , en ik kreeg hulp.
Zo was het bijvoorbeeld wel klagen toen mijn overbuur - wiens kleine ik van de kribbe ging halen - zuchtte en zei dat zijn vrouw (die van ons) altijd maar weg ging. Ik ben niet de persoon aan wie hij dit moet zeggen.

Bekijk het filmpje , desnoods in stukken ,
klaagvrije groeten van jouw coach Clark Kent,
we werken er aan,



























Will Bowen says : 7 consecutive days without complaining. That's pretty good, so far. 

What day are you on?

In the King James Bible it says, "Out of the same mouth proceedeth blessing and cursing. My brethren, these things ought not so to be." (James 3:8).

The Buddha designated "Right Speech" as part of this 8-fold path to enlightement and Ghandi said, “Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.”

When we tame what comes out of our mouths by not complaining, our lives become happier, healthier, more peaceful and more prosperous.

Whatever day you're on in the 21-day Complaint Free challenge, stay with it. Together, we'll make it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten