dinsdag 10 december 2013

Waarom ik U niet serieus kan nemen als U klaagt | U verwacht niet serieus genomen te worden.

Vandaag dag 49/ opnieuw een dag 4 aan-een-stuk klaagvrij 

Parkeerplaats vinden in de stad is een probleem. Uw coach ziet heel wat geruzie rond parkeerplaatsen.
Toch mag ik niet klagen want - believe it or not - sta ik steeds in mijn straat, en heel vaak voor eigen deur.

In 't Stad een terreinwagen, een dikke luxewagen of Amerikaanse bak willen, is om die problemen vragen denk ik. Zelf heb ik een SUV, doch de kleinste in zijn soort, precies om die reden.
Kleine verplaatsingen doen we met de fiets want weg rijden is plaats vergaan.

Buurvrouw is een echte furie. Ze heeft het grootste model BMW.
Een keer begon zij op me te roepen omdat ik verkeerd naar haar keek 'Jij bent jaloers omdat wij een dure wagen hebben, etc., etc.'. Op zijn minst is ze daar heel trots op. De wagen staat dikwijls scheef of verkeerd geparkeerd en ze is heel boos om boetes want ze klaagt over hoe men haar zoekt ! 

Ik reed uit mijn ruime plaats in de rij, naast me stond buuv' die juist toe kwam. Wilde gebaren maakte deze furie. Ik kan geen gebarentaal verstaan, duidelijk was wel dat ik niet snel genoeg weg was naar haar zin. Ze zette haar wagen boos voor een garagepoort terwijl ik weg reed.
Toen ik veel later terugkwam stond de BMW daar nog met een papiertje onder het raam. En ik kon op bijna dezelfde plaats parkeren.


Wat ik wil zeggen is dat ik sommige mensen gewoon niet meer ernstig kan nemen als ze boos zijn of klagen.

Wat denken ze te bekomen? Welke succesvolle uitkomsten denken ze te krijgen met dom gedrag of kwade gedachten?
Denken ze nooit eens 'Hoe komt het dat mensen me niet serieus nemen?'
of denken ze 'Hoe komt het dat mensen me niet serieus nemen, ik klaag toch hard genoeg, ik zeg toch hoe het zit?'

Een oude man klampt me aan dat de juffrouw aan de kassa hem niet serieus nam toen hij zijn beklag deed over volle vuilbakjes op de parking. 'Nauw, U heeft het haar toch gezegd, ze zal het doorgeven' zeg ik Hij kijkt me aan met een blik of ik compleet zot geworden ben omdat ik niet misnoegd wordt.

Feit is ; U bent niet de baas in de wereld, en klagen over uw onmacht doet mensen besluiten dat u helemaal onder aan de ladder staat. 
U verwacht zelfs niet meer serieus te worden genomen. Waarom zou u anders zo zagen, zeuren, roddelen en permitteren?

Wat hadden zij gedacht of verwacht?

Misschien voelen zij zich als de terrorist in onderstaand filmpje

Mocht u niets te klagen hebben , en woont u in de stad, koop dan een nog grotere auto.
Klaagvrije groeten van coach Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten