vrijdag 13 december 2013

Gezonde week & Power Nap

Vandaag dag 52/ dag 7 aan-een-stuk klaagvrij 

nog drie dagen te gaan in mijn gezonde -week. Het gaat om wat doen en wat laten, maar niet te drastisch.

Coach Clark Kent eet wat minder per maaltijd | ik eet wat trager want na 15' krijgen de hersenen het signaal van voldoening pas | drink water i.p.v. cola (ook al is het ZERO of MAX, etc.) | elke dag fiets ik enkele km (boodschappen doen , kinderen naar school doen) | en zwem ik 1 km. 

Ook een power nap hoort er bij.

..en ik probeer bewust zaken voor anderen te doen zonder vergoeding
d.i. Straat vegen als straatvrijwilliger | een vriend helpen met opruimen | naar het containerpark rijden | met iemand gaan winkelen (voor hen, niet voor mij) | kleine dingen

Pay It Forward en Acts Of Ramdom Kindness , waarover ik reeds blogde, zijn daarbij mijn leidraad.
Ik zie dat het werkt, dat anderen het oppikken, en dat het MIJ goed doet, dat het MIJN batterij oplaadt.
Mensen doen immers (alleen) wat werkt, en uw coach is net zo. Het werkt voor mij.

Het doet mij bvb. goed als een kameraad die fysiek even niet kan na een ongeluk zijn tuin toch winterklaar geraakt en zijn duiven weer netjes en beschut zitten (sinterklaasstorm blies het dak weg.

Clark Kent duikt weer in zijn zwembroek voor een kilometer water happen. Niet om heilig te worden maar content en klaagvrij.
Klaagvrije groeten













Geen opmerkingen:

Een reactie posten