vrijdag 27 december 2013

Inspiratie in vuilnis | De Wet van de Vuilniswagen

Vandaag dag 56/ Opnieuw 3 dagen aan-een-stuk klaagvrij in een poging 21 aan-een-stuk te halen met het paarse bandje rond mijn pols (a complaintfree world, Will Bowen)

Toeval bestaat. Vandaag is het vrijdag en vuilnisophaaldag in onze buurt. Vandaag vond ik ook nieuwe inspiratie om door te zetten met het niet-klagen-experiment. Uw coach houdt van shoppen, maar niet van last-minute shoppen voor geschenkjes. Louis Lane moest nog iets voor een tante, en ze had een chauffeur nodig, Clark Kent dus.

Ik moet hier even kwijt dat ik groot respect heb voor vuilnismannen van 't Stad, ze houden het hier leefbaar
Chauffeurs van de vuilniswagens verdienen een extra pluim. Nooit problemen met hen als je met je fiets langskomt, nooit krassen op je wagen of de spiegels er afgereden, puik werk ! 
Antwerpenaren parkeren niet kosher, maar op een of andere manier geraken de mannen er altijd door. Ik heb de oranje kiepwagens al knappe staaltjes van draai- en keertechnieken zien doen !

Louis Lane gunt me dan wel een twintig minuten in de boekhandel , en daar vond ik uitgerekend op vuilnisdag het inspirerend boek van David Pollay (Amerikaan, studeerde psychologie aan de University of Pennsylvania, columnist, populaire blogger..)
met dit boek kan ook jij aardig leren sturen langsheen mensen die tekeergaan, denk ik
ISBN 978 90 00 301157 Spectrum
Laat vuilniswagens aan jou voorbij gaan, Laat je eigen vuilniswagen aan jou voorbijgaan, Word niet de vuilniswagen van iemand anders, Help de vuilniswagens die je kunt helpen ..

Sprak me meteen aan.

Ook hier is de boodschap :

Hoe je omgaat met de wereld is een keuze. Frustraties, zorgen en teleurstellingen zorgen voor een negatief gevoel en al helemaal als je het ook nog eens opgezadeld krijgt van een ander. Er kan vuilnis op je worden gedumpt, of je kunt van het leven genieten. Het is jou beslissing. 

Een onverwachte vondst op vuilnisophaaldag in de straat van coach Clark Kent.
Weer iets om je te inspireren en helpen sorteren.

groetjes van coach Clark Kent,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten