dinsdag 24 december 2013

The day before Xmas | de dag dat Clark Kent naakt naar huis moest

Vandaag dag 53/ op dag 18 geklaagd, dag 18 ! ! !

Opnieuw 0 dag aan-een-stuk klaagvrij in een poging 21 aan-een-stuk te halen (a complaintfree world)

Heb de laatste dagen voor Kerstmis een paar keer slecht nieuws gehad , heb daar kalm op gereageerd maar het heeft mijn tolerantie toch aangetast denk ik. Geen excuus , de drukte in het zwembad en mensen die tegen me aan zwommen lokte twee keer een grumpie reactie op. Waarop mijn dochter fijntjes opmerkte dat ik mijn paars bandje mocht wisselen.
Op dag 18 ! ! ! begod, So Close !
Aan tafel heb ik dan ook nog geromd tegen mijn zoon die onze gaste zei dat papa op dieet is, en stoefte met 'wat we hebben' (dat laatste haat ik!).

Ik was nochtans goed bezig. 
Twee dagen geleden kwam ik haast naakt thuis van het zwemmen, en klaagde niet. Niet dat mijn locker was geplunderd , uw coach had zijn handdoeken vergeten !
Dus droogde Clark Kent zijn handen en armen af met een handdoek van op het bankje aan het zwembad (van een mede-zwemmer, schandelijk). Verder droogde ik me af met mijn onderbroek, kousen en T-shirt. Alleen een jeans, schoenen en een hoodie is vrij fris in de winter ..maar ik geraakte thuis. 

Thuis konden we er hartelijk mee lachen. Later is dit een familieverhaal 'de dag dat vader bloot thuis kwam van zwemmen'.

De meeste zaken zijn naderhand, en als je (leren) wilt terwijl al, leuk.




Dit soort dingen vind ik het klagen of zeuren niet waard. Al die zaken zijn de kruiden op mijn leven. 

Zelfs dat de dag voor Kerstmis de dakgoot van mijn overbuur door storm Dirk op mijn auto viel, raakt mij weinig (daar zijn verzekeringen voor). 
Oh neen, een tweetal jaar geleden was ik zo kalm niet , deze uitdaging met het paarse bandje (A Complaint free World | Will Bowen) helpt je echt om te veranderen in een tevredener mens!

Ik heb nog één grote zorg, geen kleintje, maar die zal in 2014 wel opgelost geraken.




KerstGroetjes van coach Clark Kent ,

Superman and Santa say


Geen opmerkingen:

Een reactie posten