maandag 30 december 2013

Let is pass | Voorbij laten gaan VS Loslaten

Vandaag dag 59/ Opnieuw 6 dagen aan-een-stuk klaagvrij (a complaint free world, Will Bowen)

Er wordt vaak gezegd dat je dagelijkse frustraties, ongemakken, crisis, dingen moet 'leren los te laten'

Vandaag wil ik je uitdagen om het beter te doen dan loslaten.

Iets loslaten betekent eigenlijk dat jij het al in je hebt opgenomen, begrijpt en verwerkt

Hoe effectief dat loslaten ook is, feit is dat het eerst een impact op je heeft gehad. Je hebt er al energie in gestoken, en die energie heb je verbruikt

Gisteren was ik op familiebezoek en zei mijn schoonzus 'alle stopcontacten zijn bezet'. Ja idd. iedereen steekt overal zijn opladers, games, laptops ed. in .




Dat deed me denken aan een aflevering van Treehouse Masters op Discovery Chanel waar een Texaanse familie een boomhut liet bouwen die vooral een terras, een grote flatscreen en véél stopcontacten voor de kleinkinderen moest hebben. http://treehousemasters.wikia.com/wiki/Twenty-Ton_Texas_Treehouse

Steek een apparaat in, doe het licht aan, start de computer: je gebruikt energie.

Hetzelfde doe je als je dagelijks kleine negatieve dingen oppikt en weer moet loslaten. Je energie raakt op, dat betaal je met je gemoedstoestand, concentratie, succes, je gezondheid, etcetera 

Beter dan loslaten is het om dingen aan je voorbij te laten gaan !

Loslaten is wat ik eerst geleerd heb, 
daarna heb ik geleerd om dingen voorbij laten gaan 
en er geen enkele energie in te steken.

Wat mensen zeggen en doen, heb ik aan me leren voorbij laten gaan. Niet door af te stompen!, niet door onverschillig te worden!, niet door me onrecht niet meer aan te trekken!,
maar door gewoon 
niet meer beschikbaar te zijn voor rotzooi en me te richten op een positievere uitleg.

Ik hoef de frustraties, zorgen en teleurstellingen van anderen niet te absorberen als ik er naar luister. 
Ik hoef er niet van in de ban te zijn, ik ga het niet analyseren, 
er niet over te praten met anderen

Ik laat het mijn tijd en gemoed niet overnemen.

Laat de vuilniswagens aan je voorbij gaan en niks op jouw dumpen.

Steekt er iemand de middelvinger naar je op in het verkeer ..laat het gaan, dump het zeker niet over de volgende die het ongeluk heeft jou dan te ontmoeten.
Is een collega grof tegen jou, laat het er bij en ga gewoon door met je dag.
Een hele uitdaging , geloof me 

Uw coach Clark Kent 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten