zondag 24 februari 2013

Optimalist [4] - U de rotte appel ? ?


Jarenlang heb ik geworsteld met perfectionisme.
Als genezende perfectionist ben ik op zoek naar een alternatief - optimalist worden. Wie volgt ?

Als je een perfectionist bent, zit de kans er in dat deze coach je met zijn vorige post op je ziel getrapt heeft. IK HOOGHARTIG !, WAT DENKT DIE CLARK WEL !

Als coach neem ik verschillende coach-houdingen aan, van luisterend-zacht tot confronterend-strenger-of uitdagend. In het begin is het nodig jou op de gebreken te wijzen ..jouw houding kan ronduit storend zijn
..maar de oplossing komt er ook aan, geduld !

Neen perfectionist, jij bent geen rotte appel,


eerst gewoon door die zure appel heen, zeg ik als boeddhist om je vandaag moed te geven. Van zure appels maak je prima compot ..heerlijk nu het buiten sneeuwt.

Komaan, blijven volgen, bij de les blijven !, zegt deze aanvoerder met een blik op jouw toekomst als optimalist.
Voordeel aan perfectionisten coachen is dat ze prima doen wat je vraagt en dat ze échte vorderingen maken als ze zich er op toe leggen, dat is anders bij nonchalante cliënten.

Weet ook dat Clark Kent er zelf mee bezig is als zelfcoach.
Waarom?
In onze maatschappij lijkt perfectionisme vaak gezien wordt als noodzaak voor succes. Ten onrechte, want recente studies hebben aangetoond dat perfectionisme succes juist in de weg staat. Toen ik het opgegeven heb, was het net of ik eindelijk reed zonder de handrem op. Dat wens ik ook voor u, optimaal leven.

Komaan !


Hapklare groeten van euh-superman,













2 opmerkingen: