woensdag 22 januari 2014

Lekker Lui | naar Buddhist Boot Camp met u ! ! !

dag 82 / 16 dagen klaagvrij in de uitdaging 21 dagen aan-een-stuk-klaagvrij te kunnen zijn (A Complaint Free World, Will Bowen)


Aandacht krijgen | Onder verantwoordelijkheid uitkomen | afgunst oproepen | Invloed krijgen, manipuleren | slechte resultaten & slecht gedrag goedpraten, of uit angst ontmaskerd te worden.

Het zijn de vijf redenen waarom mensen klagen of valse beloftes doen.

Wanneer ik hard werk, speciaal op dagen dat ik alles gegeven heb, ben ik sneller 'boos' als anderen hun werk niet doen.
Misschien verliezen we daarom na een dag/ week/ intensief werken sneller ons geduld met anderen, niet alleen door moe zijn. bijvoorbeeld in de winkel, als men geen service geeft. Dat valt dan onder aandacht krijgen, denk ik.
Gisteren had uw coach van dat bij het lezen van mails. Ik had een belangrijke dringende vraag rond arbeidsvoorwaarden aan de vakbond (the union) gesteld via mail, en na een dag werken kwam ik terug en las dit ;

Beste
Wat is uw lidnummer of rijksregisternummer aub?
Mvg.

Deze medewerker vond het niet nodig om mijn naam of adres even op te zoeken in zijn computer. Misschien was het wel zo één van die technologie-vrije-dinsdagen ? Als ik me zo van mijn taak zou kwijten  , zou  mijn inbox ook snel leeg zijn doch geen enkele cliënt geholpen. Ik zette dit versje Lui van kinderauteur en dichter Nannie Kuiper (1939) op mijn FB.

Was dit een reden om het paarse bandje van pols te wisselen ? Daar heb ik me even over bezonnen 
..en het antwoord is neen !

Ik heb me niet boos gemaakt, heb het na het versje niet meer gehad over de mail, ik heb het versje niet verzonden naar de luie 'beantwoorder', ik stuurde gewoon mijn lidnummer en sofie-code door.
Vandaag kreeg ik van dezelfde mens wéér een onbevredigend antwoord in de zin van 'U wendt zich naar dienst X en vraagt het daar' en mijn tweede vraag 'vergat' hij te beantwoorden. 

Neen, leuk vond ik het nog steeds niet hoor ! ..maar ik zal mijn antwoord krijgen door te volharden.

Ik wissel mijn bandje niet omdat ik me hield aan deze wijze woorden van de Timber Hawkeye (The Buddhist Boot Camp) 

Aardig zijn tegen mensen die je niet graag mag is niet hypocriet ;
Het is volwassen worden.

&

Je wordt niet gestraft voor je boosheid ;
Je wordt gestraft door je boosheid.
(de Boeddha)

& zelf vindt coach Clark Kent dat 'zeggen' wat je dwars zit mag tegen enkele vrienden, zolang je hen maar niet de oren van het hoofd zaagt of dat jij een vuilniswagen wordt op hun vrije avond na hun werk ..
Bij dat ene gedicht is het gebleven , mooi en sober protest.

Gebruik wat je leert van het boeddhisme niet om boeddhist te worden - gebruik het om een betere versie van jezelf te zijn (de Dalai Lama)

op coach Clark Kent zijn nachttafeltje ligt momenteel ,












Geen opmerkingen:

Een reactie posten