donderdag 16 januari 2014

Coach Clark Kent bedreigd met een sint jozefzaag | Grommelen, is niet meteen zeuren, al doe ik het beter niet

Vandaag dag 74/ 10 dagen aan-een-stuk klaagvrij (a complain free world)

Uw coach gaat helpen, maar wordt ook geholpen. Vandaag bijgestaan door doctor Otto Octavius, zijn schoonvader.

Doc. Oc. heeft zowat alles in het honderd jaar oude huis dat van hout is herstelt of gemaakt. 
Waarom kiest Clark Kent deze naam van een supervillain voor schoonpapa? Uit sympathie (écht werkelijk waar)
Doc. Oc. grommelt graag, is wat aan de norse kant en - op een doenbare manier. Alles is eerst neen, dan pas ja. 
Mijn ideeën zijn altijd regelrechte kul, totdat hij ze toch doet. Het is altijd voorzichtig aanbrengen en onderhandelen. Het is een soort spel. Het is Judo , meegeven , ontwijken , toch blijven staan. 
Ach, ik ben héél graag zijn hulpje, krijg uiteindelijk toch gedaan wat Louis Lane wou. 

Doc. Oc. is bijzonder handig met gerief, en tof met de kleinkinderen !
Sommige mensen werken nu eenmaal graag alleen en zijn daar keigoed in.

Vandaag zijn de kasten in de kelder gezet (als gij dat goed vindt zone brol !), de voordeur afgeschaafd (ze hebben die tegels te hoog gelegd !), de kelderdeur afgezaagd (wat ! afzagen ! dan ben ik één uur bezig !).

Mijn vader zaliger , Jos , was een minzamer schrijnwerker , daarom hou ik van de geur van hout en schaafsel en lijm en verf, olie, ook metaal en steen. Ik heb ook een zwak voor handgereedschappen.
Zelf ben ik daarom niet geheel onhandig al ben ik in de ogen van doc. Oc. een dikke amateur


Uw coach zijn sint jozefzaag, van Sandvik. Vlijmscherp.
Spannend was dat ik deze keer het plan had gemaakt en gemeten (Jonge ge moogt van geluk spreken dat het past ! Chance gehad zeker !). Ik lach me in mezelf een kriek, heb er plezier in.

Hij had ook gelijk dat ik mijn kast verkeerd had gespied en ze komisch achterover helde. Hij fikste dat in één-twee-drie als een pro.  

Ik denk zelfs dat hij in zijn nopjes was met het voorbereidende werk. Ik heb ook zelf veel goed gerief in huis en dat leent hij dan wel. De sint jozefzaag  is een puik stuk gereedschap. Het is de basis-zaag voor een timmerman want met het handvat en het blad kun je ook nauwkeurige hoeken aftekenen, leerde ik van mijn vader Jos. Sint Jozef is de patroonheilige van de houtbewerkers (je weet wel 'Jozef-de-timmerman-en-vader-van-Jezus', vandaar).


Dit soort gegrom schrikt mij niet af, en ik denk dat het ook geen klagen of zeuren is
Doc. Oc zegt nooit een slecht woord over iemand, klaagt niet over het weer, maakt geluiden die op vloeken en zuchten lijken doch zeurt niet. Hij is gewoon een beetje een wrightfighter.
Vandaag was hij ziek, wheezde, had pijn in de knieën, heb ik gezien als hulpverlener, hij zei niks.

Betalen, Ho maar ! ..dus doen we aan Pay it Forward

Vandaag heb ik stiekem foto 's gemaakt van doc. Oc aan het werk. Had hij dit gezien dan had hij prompt de boel laten vallen en vertrokken, reken maar ! Op risico van eigen leven gun ik je een blik in mijn bij-keldertje, kolen-keldertje.



Klaagvrije groeten van coach Clark Kent,

Wie me verraadt , zaag ik het hoofd af 
..met een botte sint jozefzaag (zonder te klagen)










Klaagvrije duim met het paarse bandje omhoog voor alweer een geslaagd project met dé Super-timmerman Doc Oc.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten