woensdag 15 januari 2014

Pay it Forward | Weduwnaar betaalt etentje van koppel

Als je in mijn blogs zoekt onder 'Pay it Forward' dan krijg je uitleg bij het idee dat ook jou leven en geven kan veranderen.

groetjes van coach Clark Kent,

"Mijn vrouw stierf vorige week. Jullie doen me denken aan haar. Mag ik jullie etentje betalen?"



15/01/14 - 17u37  Bron: The Blaze
Links het briefje dat weduwnaar Lee Ballantyne in het restaurant achterliet, recht Lee en zijn vorige week overleden vrouw Carol. © Facebook.
Een week nadat hij zijn vrouw aan kanker was verloren, besloot een Canadese weduwnaar voor het eerst in zijn leven op zijn eentje uit eten te gaan. Voor hij het restaurant buiten stapte, liet Lee Ballantyne een briefje achter. Op een papieren servet schreef hij de boodschap voor een koppel dat hem herinnerde aan zijn vrouw Carol en aan hoe hij jarenlang gelukkig was met haar. "Sta me toe jullie etentje te betalen... Het zal Carol plezier doen en mij weer even gelukkig maken", schreef hij. Dat teken van genegenheid is intussen viraal gegaan en liet wereldwijd tranen van ontroering vloeien.
Lee Ballantyne en zijn vrouw Carol, die aan kanker overleed. Een week na haar overlijden ging hij voor het eerst alleen op restaurant. © Facebook.
© Facebook.

In het restaurant in de buurt van Toronto zag Lee een tafereel dat hem deed mijmeren over zijn vrouw Carol: een koppeltje dat naast hem zat herinnerde hem aan zijn huwelijksgeluk. "Wat ik op dat moment voelde, schreef ik op een servet", verklaart de 65-jarige Lee. Dit is de vertaling van zijn briefje:

"Hallo! Jullie kennen me niet maar mijn mooie vrouw, met wie ik 43 jaar getrouwd was, overleed vorige week. Vanavond ga ik voor het eerst alleen uit eten. Jullie doen me denken aan ons, jaren geleden. Sta me toe jullie maaltijd te betalen. Geniet ervan! Het zal een glimlach op Carols gezicht toveren en mij  gelukkig maken. Even. Gelukkig nieuwjaar, Lee B. Ik betaal alvast".

Dienster, eigenaar en kok huilen
Lee gaf het briefje aan de dienster en vroeg haar de rekening van het koppel op zijn kredietkaart te zetten. De dienster overhandigde het briefje aan het aangenaam verraste koppeltje.

"Zij waren zeer ontroerd en verrast", verklaart de restauranteigenar. "Ik huilde. De dienster en de kok huilden. Het was één van de meest aangrijpende gebaren waarvan ik ooit getuige mocht zijn".
Het was een eenvoudig gebaar en het leek er het geschikte moment voor. Het motief was eigenlijk egoïstisch: ik wilde mezelf een goed gevoel geven. En dat deed het ook, nog altijd
Weduwnaar Lee Ballantyne

Lee voegt er nog aan toe dat hij blij is "dat mensen op die manier Carol een beetje leren kennen". Zijn vrouw was 62 toen ze overleed aan longkanker. "Miljoenen mensen weten nu dat mijn vrouw levenslustig en sterk was, dus ik heb toch iets goeds bereikt".
© Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten