dinsdag 12 maart 2013

Optimalisme [11] - Omkeren op de snelweg

'Geniet van de rit !'
'Die Clark heeft gemakkelijk zeggen !'

Je bent sceptisch, daar is iets van aan, op de weg is het niet altijd genieten en soms zit je helemaal fout.

Schrikt fout zitten jou af ? , dan is deze blog iets voor jou ..en mij.

Soms heb je de verkeerde weg genomen, zie je de fout in, het gaat hopeloos mis, maar je zit op die weg rechtdoor verder van je doel af. Het is om van te zweten zo fout zit je !
Je kunt niet zomaar omkeren in het verkeer.

Toch is dit wat sommige mensen wanhopig proberen:

Ze zitten op een highway to hell, en ze proberen op de autostrade rechtsomkeer te maken.

Een ietwat foute keuze die nog meer schade veroorzaakt dan even door te rijden.


Uw coach heeft enkele weken geleden in een aspect van zijn leven de verkeerde afrit genomen, eerder toevallig, zelfs door toedoen van iemand anders. Ik moest mee de verkeerde baan op of men reed me er af.
Omstandigheden maken dat Clark nu even mee moet met die stroom. Ik heb even gepanikeerd, stennis gemaakt, uitleg willen geven, maar nu berust ik.

Neen, ik ga niet gewoon fout blijven rijden ..ik keer alleen niet om op de autostrade (stel je voor!). 
In de plaats rij ik rechts en wacht op die geweldige uitvinding, afrit met brug. In ons land kom je die om de tien kilometer tegen, viaducten over de autostrade. Je weet gewoon dat ze er aan komen ..en dan kun je een stuk terug rijden.

Het leven is een Belgische autostrade, geraak niet in paniek wanneer je verkeerd zit.

makkelijk zeggen?

Ik hou het mezelf ook voor, 
deze week moet ik even mee in de verkeerde richting willens nillens wachtend op een viaduct dat nog even niet in zicht is.

Concreet bemoei ik me niet meer met een zaak waar ik duidelijk geen vat op heb, ook al gaat het mij en mijn toekomst aan. Ik heb alles gezegd en gedaan wat ik kon, en nu keer ik om waar ik de kans krijg ..maar dus niet in het midden van de autostrade.



Ik heb het mensen al zo vaak zien doen, en geloof me of niet, ik heb het ooit één keer iemand letterlijk zien doen !

Perfect bekeken maak je best geen fouten. 
Ik probeer ze ook niet te maken want als je een stuk verkeerd rijdt, moet je eerst hetzelfde eind terug rijden en dan pas zit je op de goede weg.
Leven is echter foeten maken, veel fouten. 


Als optimalist heb ik op foute wegen ook al mooie dingen gezien, mensen ontmoet, zaken ontdekt, grote ongelukken ontweken, inzichten gekregen..

Ik hoop dat deze ervaringsweek om mag vliegen hoor, maar achteraf bekeken zal ze weer een noodzakelijk kwaad blijken te zijn op weg naar beter. Niet leuk, maar interessant 

Deze week ontmoet ik best nog leuke mensen en omstandigheden, daar trek ik me aan op. 

enjoy the road ! met Clark Kent








Geen opmerkingen:

Een reactie posten