zaterdag 5 maart 2016

Mediteren met coach 50, 7 basisattitudes in mindfulness


Week 7, en ik bedenk dat coach Clark Kent nog niets heeft gezegd over de 7 houdingen/ grondhoudingen/ attitudes/ gedragingen/ stapstenen in mindfulness.
Het hangt wat van de auteur af hoe ze benoemd worden, er zijn er zelfs die er een paar bij zullen doen (na +2.000 jaar traditie is dat een beetje raar, maar oké). 

Lees hier kort 7 key attitudes in mindfulness.


Een beetje de do 's and don'ts van mindfulness :
Oordeelvrij ('zonder' oordeel klinkt me onmogelijk), geduld, beginners mind, vertrouwen, niet-streven, aanvaarden, loslaten.

Volgens mij gaat het vooral om er beter in te worden, er mee te trainen, ernaar te streven .. niet om het absoluut honderd procent en altijd te kunnen zijn (dat komt immers niet overeen met niet-streven)

Waarom ze zelf vertellen als er mooi volk is dat het eigentijds fris bondig uitlegt. In de plaats van alle oude mannen die ik aan het woord liet tot nu toe , 
acht korte leuke verhelderende YouTube filmpjes; Je zult rap mee zijn. 























Groetjes van coach Clark Kent, ik wens je elke dag beginners mind 
Bron; Superman comic 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten