maandag 9 juni 2014

Klaagvrij na hagelschade aan auto, is dat normaal ? | Sokken-in-sandalen-super-man

112 dagen ver in de uitdaging met het paarse polsbandje om (A Complaint free World) en de stand is
Will Bowen 16 - Clark Kent 16 - en jij ?


Dikke pech.
Om 2:00 deze nacht barstte de hel hier los.

Deze morgen bleek al dat lawaai toen - het leek op superhard geknetter van een houtvuur - van glas, metaal, hout, plastiek te zijn geweest. 
Vuil door de straat, alle planten kapot, dakgoten, dakramen, koepels stuk, verf van de gevels, ruiten kapot. Al onze buren gezien. Veel schade. Veel hulp en sympathie alom.

Onze voordeur mist verf, de nieuwe auto onder de deuken, .. noem maar op (feiten, geen klagen) 

'Als excuus'  is één van de vijf redenen waarom mensen klagen.
Ik zou door de 'pech' en het puinruimen een reden gehad hebben om niet te werken, om morgen geen voorbereiding gemaakt te hebben. Toch heb ik tijd gevonden voor mijn team aan het uurrooster te puzzelen (te veel zieken tegelijk). Coach Clark Kent heeft ook gebeld naar het werk.

1. Aandacht krijgen

2. Onder verantwoordelijkheid uitkomen

3. Afgunst oproepen

4. Invloed uitoefenen, macht

5. Als excuus, slechte resultaten, slecht gedrag goedpraten/uit angst ontdekt of ontmaskerd te worden


Ja, Clark Kent is onkwetsbaar, toch zijn er compromissen op zo 'n dag. Als coach kon ik niet alles in orde
maken zoals ik wou.
Morgen kom ik niet op mijn sokken met excuses aan. Er is voldoende gedaan om het morgen af te kunnen maken.

Vers eten werd Chinees, en ik ging er ook gekleed als een marginaal heen (witte T, korte broek, fleece, sokken in sandalen) .. mooi zicht zag ik in een winkelraam. Na het bloggen ga ik me scheren en wassen , ik ben juist een clochard.

Het had erger gekund .. gelukkig duurt het lang voordat de firmawagen geleverd wordt (die zit nu tenminste niet onder de blutsen), de zonnepanelen zijn nog heel, wij hebben geen veranda .. we zijn goed verzekerd (al kost het wel tijd om regelingen te treffen).

Is het vreemd dat ik helemaal niet gezeurd of geklaagd heb vandaag ?
'n beetje tegennatuurlijk misschien, en ik heb telefonisch en via sociale media toch vrienden gesproken die ook niet-klagen over hun malchance. Ze houden zich aan feiten. Er konden zelfs grapjes vanaf.
Uitzonderlijk is het dus niet.


Hagelstenen, tornado, "Ik wil het nieuws zien, kijken hoe de mensen gaan zagen over die hagelstorm" zegt Supergirl. Het bleef bij feiten. 

Uw coach haalde dan toch dag 16 , al heb ik wel een paar keer gezegd dat het tropisch klef is vandaag.
Ach , het is ook zo.
Klaagvrije groeten van coach Clark Kent



Op Pinkpop kan het optreden van Metallica dan toch doorgaan na het onweer.

Will Bowen:
Wow, I am on Day 16 going 21 consecutive days without complaining. This is my third time on Day16. Thus far, it's the highest number of consecutive days I have accomplished.
Whenever we reach a milestone in our lives it's good to celebrate—it is also important to be cautious.
In his fantastic book "The Big Leap," Gay Hendricks talks about what he calls "upper-limiting." People seem to experience and enjoy life to the level of happiness that they allow themselves. When things go really well, there is actually a temptation for us to screw things up so that we then settle back to where we feel we belong.
Knowing this, I intend to be hyper vigilant.
Have you ever caught yourself upper-limiting? Possibly doing very well on a diet, exercise, or not complaining program and then blowing it?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten