dinsdag 6 mei 2014

Varkens in plaats van Tijgers bij ESSO | Make peace with Day One !

78 dagen ver in de 21-dagen-aan-één-stuk-klaagvrij-uitdaging (a Complaint free World - Will Bowen)
W Bowen 9  - C Kent van 3

Vandaag tien jaar geleden zetten zes vrienden er een punt achter.
Rachel Green, Monica Geller, Phoebo Buffay, Joey Francis Tribbiani, Chandler Bing, Ross Geller. De serie Friends startte in 1994, het jaar dat ik psychisch hulpverlener werd. 1994 toen Franse en Britse tunnelaars elkaar als vrienden in de armen vielen onder het kanaal toen beide uiteinden van de chunnel bij elkaar kwamen.

Over vriendschap en allianties heb ik dit weekend nagedacht.
Niks is zo beschadigend voor relaties als 'klagen'.

Als je niet van plan bent er iets aan te doen, laat het klagen daarover ook maar, is goed advies.

Hoe kom ik daar bij ?

Ik stond aan het tankstation als tweede in rij voor de gaspomp, voor mij een jongeman, en daar voor een lege wagen. De plaats voor LPG tanken wordt vaak bezet door mensen die even in de winkel moeten zijn (LPG wie rijdt daar nu mee hé).

De jongeman voor me kreeg genoeg van het wachten en ging in de shop vragen. Een jonge vrouw kwam mee, haar houding was op het minst 'minachtend' (lachen, schouders ophalen, langzaam gaan).

Toen de vrouw weer de shop binnen ging, ze liet haar hond in de auto achter met de ramen dicht, raakten de jongeman en ik aan de praat. Eerst kort over haar gedrag (zonder klagen) en toen over onze auto 's en de LPG-installatie, en over die knappe griet en haar twee vriendinnen die in een uitgebouwde lage wagen de parking af reden (typische mannenklap). 
De situatie schepte een band.

Toen ik in de wagen stapte vroeg mijn dochter wat dat was met die vrouw. Ik klaagde niet, gaf gewoon de feiten.

En toen ging het mis. De veel te dikke jonge vrouw kwam terug met haar veel te dikke man en veel te dikke dochter, inclusief een paar dozen pizza, en ze stapten in hun dichte cabrio die stevig doorzakte (het zicht was dol-komisch !). 
De man gaf me 'de blik' en lachte me duidelijk uit voor hij instapte. 

Ik proestte het uit en zei 'niet alleen weten ze geen fatsoenlijke parkeerplaats te vinden maar ook geen gepaste wagen, de varkens, hun dozen gaan er niet bij'.  
Het was een uitlating van 'ik ben beter dan hun zulle'; bandje wisselen.

Het was ook zo dat ik er niks meer aan kon of wilde doen, het was voorbij, dus de uitlating was nutteloos.

Ik had eigenlijk geen tijd om dit te bloggen, maar moest van mijn dochter.
Weer een dag één.

Will Bowen had het daar ook over op (gekke dikke Amerikanen) World Free Hug Day | 3 mei.

'Vind vrede met Dag 1' vind ik een goed advies.

If I could give people one piece of advice when attempting to become Complaint Free it would be, 

"MAKE PEACE WITH DAY 1." You're going to be on Day 1 dozens or even hundreds of times before you reach 21 consecutive Days without complaining.


Morgen heb ik een teammeeting en ga ik niet toelaten dat er geklaagd wordt (met wat uitleg).
Niks is immers zo schadelijk voor relaties met anderen dan 'klagen'.

Om die dikke Amerikanen na te doen krijgen jullie een knuffel van coach Clark Kent,
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten