maandag 1 oktober 2012

Hoofdsteden leren, zonder zeuren van vader

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 63/ dag 113 met het paarse bandje om de pols. Een dag 3.

Weetje: het programma is in Amerika gestart in 2006 en is heden - 2012 - over de wereld bekend.


Mijn collega 's zijn er goed mee bezig, de ene kwam er mee uit verlof en sprak vanuit haar gevoel:

'Ik heb niet gedacht aan het werk, maar ik had wel schrik om wat het weer zou zijn.' (dit is geen klacht).

Collega Y had haar bandje verloren en vroeg een nieuw. Haar hoorde ik vandaag niet klagen, respect! 
Ook niet toen de collega uit verlof haar uitleg vroeg om de laatste grote roddel van de firma.
'Weinig over te zeggen want we weten er ook niet het fijne van', was het juiste antwoord, en (gevolg) er werd niets meer over gezegd
Sterk.

Ikzelf, Clark, kwam thuis zonder klagen maar vanwege wat slaap tekort hield ik zoveel mogelijk mijn lippen stijf opeen, ..al kent zoon zijn 27 Europese hoofdsteden na dagen nog niet wegens te speels en niet serieus bezig met de zaak. 
Andere zoon staat steeds maar op van tafel, 12j en te bewegelijk. Wat een test..voor papa.

Laat ik dat maar zo (laisser faire)?


Neen, de bedoeling van niet-klagen is niet
om de zaak te gaan ontlopen!, 
of de boel in het honderd te laten lopen!

Ik zal me eens diplomatiek en zonder klagen gaan bemoeien zodat er geen kleine lokale oorlog uitbreekt tussen de hoofdsteden. Alvast dat is mijn bedoeling, niet zeuren, wel helpen of in-het-oog-houden.

Achter mijn rug zijn ze snoep gaan halen in de kelder. Ze belonen zichzelf nog voor ze iets bereiken, en dat vlak voor het eten. 
Ik zeg (nog) gewoon 'nee, afblijven mannen want..'

'Ik ging dat seffens doen', zegt er eentje die na een kwartier klaar is. 'Wanneer seffens?'  is mijn vraag want seffens is het eten, wassen, beetje TV, voorlezen, en slapen. Carai (alsnog in mijn eigen).

Wish me luck ! of tenminste uithoudingsvermogen.

Ik zal vroeg gaan slapen om morgen de wereld weer aan te kunnen.
Fijne klaagvrije avond gewenst,
Clark Kent



1 opmerking:

  1. Zonder klagen heb ik toch de puntjes op de i gezet. Maar niet zonder mijn stem te verheffen, dat mag zolang ik niet uit-de-bol-boos wordt.
    Streng ..maar rechtvaardig.

    1 schoonheidsfoutje, ik zei een keer 'altijd' (je wilt er altijd onderuit komen, dat zal nu geen verf pakken).
    Voelde niet aan als klagen, en daarom 'safe'.

    Gevolg is ook dat hij de 27 hoofdsteden kent (en ik ook).
    Content dat ze sffs gaan slapen (en ik ook)

    BeantwoordenVerwijderen