zondag 10 november 2013

Never miss a good opportunity to shut the fuck up !

Vandaag dag 28/ 5 dagen klaagvrij / 


Will Bowen zegt het ook in zijn boek 'A Complaint free World' , mensen ontmoeten is klagen, zeker in het begin van deze uitdaging om 21 dagen aan-een-stuk klaagvrij te zijn. 

Ik ben de laatste dagen vooral thuis geweest, verven, kelder opruimen, poetsen, wat lezen - weinig mensen ontmoet. 5 dagen klaagvrij is dus geen super-man-prestatie geweest (zolang je het klagen niet uitspreekt, zit je safe)

Als je klachten niet meer uitspreekt (je mond) dan schakelt je brein over op het aanmaken van andere gedachten.

Als de klant het product niet meer wilt, dan schakelt de fabriek over op iets anders.

Gewoon af en toe je best doen om te zwijgen. Never miss a good opportunity to shut up.

Natuurlijk ontmoet ik nog mensen: mijn vrouw Louis Lane, mijn kids, de postbode, de winkelier, de mensen in de rij aan de kassa, buren, mijn vrienden (in levende lijve of op het net), ..een zucht en een klacht is rap geplaatst (ik zwijg)
Het is altijd goede raad om op je woorden te letten (verlegen mensen mogen die raad negeren!)

Een koppel dat ik coach gaat door een renovatie-dip. Zij wilt het huis opruimen en opknappen, hij is een verzamelaar van rommel en vindt zijn vrijgezellenwoonst prima zoals het is. Als mens heb ik met hem en met haar te doen, ze maken er ruzie over. Als coach Clark Kent is de fase van ontdekking van het probleem voorbij en schakelde ik over op confrontatie (het stinkt hier) en provocatie ('spaar dat geld voor een aannemer of een nieuwe keuken maar, echtscheidingsadvocaten kosten flink wat geld naar het schijnt').

Ja hoor, ik mag er nog steeds komen, gisteren vroeg manlief me zelfs om zijn vrouw te helpen verassen door een kast af te breken terwijl zij winkelen was. Tijdens de afbraak heb ik nog eens goed met zijn linkerhanden gelachen. Vandaag staat hij op de ladder te klussen ..hallelujah !

Nu moet ik beginnen hier aan papierwerk. Rekeningen betalen en kopies gaan maken - door de regen - is niet mijn favoriete bezigheid (zeg ik zonder klagen).
Gelukkig houden mijn drie tieners me gezelschap (af en toe voeden, TV, en het is in orde)

Go Clark Kent


1 opmerking: